کد مطلب: ۸۸۷۴۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت بیت کوین / سطوح حمایت و مقاومت قیمت

پیش بینی قیمت بیت کوین / سطوح حمایت و مقاومت قیمت

قیمت بیت کوین شاهد افزایش قابل توجهی بوده، به‌طوری که به سطح 36 هزار دلار افزایش یافته است. این حرکت صعودی به واسطه ترکیبی از عوامل از جمله سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ تقویت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خرید بیشتر MicroStrategy و سیاست‌های پولی کمیته بازار باز فدرال (FOMC) نقش اساسی در تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو و افزایش قیمت بیت کوین ایفا می‌کنند. علاوه بر این، تایید سرمایه‌گذار مشهور استن دراکن میلر، از بیت کوین به عنوان یک دارایی مطلوب، جایگاه آن را در چشم‌انداز بازار تقویت کرده است.

این تحولات در مجموع بر نفوذ فزاینده قیمت بیت کوین و مسیر بالقوه آن به سمت ارزش‌گذاری قوی‌تر تأکید می‌کند.

اخبار مثبت در مورد بازار کریپتو

جوئل لایت باند عضو پارلمان کانادا، در طول یک جلسه پارلمانی، در پانزدهمین سالگرد انتشار وایت پیپر بیت کوین، از خالق ناشناس بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، قدردانی کرد.

لایت باند تصدیق کرد که شخصا مالک بیت کوین است، اما دیگران را تشویق به خرید این رمز ارز نکرد. در عوض، او از دیگران خواست تا در مورد آن بیاموزند و اهمیت آن را درک کنند.

او به چگونگی تولد بیت کوین در بحبوحه یک بحران مالی اشاره کرد که چگونه به کسانی که تحت رژیم‌های سرکوبگر و در فقر زندگی می‌کردند، قدرت بخشید. در ادامه، انتشار این خبر تاثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین داشت.

افزایش نرخ بهره در طول سال‌های اخیر تهدیدی برای بازارهای مالی بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد یک تغییر در انتظار بازار باشد، زیرا فدرال رزرو تصمیم گرفت به جای افزایش نرخ‌ها، در سه جلسه از چهار جلسه اخیر خود، نرخ‌ها را ثابت نگهدارد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که دوره افزایش نرخ‌ها ممکن است به پایان خود نزدیک شده باشد، زیرا تورم نشانه‌هایی از ثبات را در ماه سپتامبر در سطح 3.7 درصد نشان داد. نرخ‌های بهره بالاتر به طور قابل توجهی بر کالاها، سهام و ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته و منجر به افزایش نوسانات بازار شده است.

اگرچه سال 2022 چالش‌هایی را برای بازارها ایجاد کرد، اما سال 2023 شاهد رشد نسبی بازارها بودیم. با این حال، احتمال رکود همچنان بالاست و تاثیر بالقوه آن بر بازارها مشخص نیست.

از طرف تحلیلگران بزرگ به سرمایه‌گذاران خرد توصیه می‌شود که به استراتژی‌های سرمایه گذاری بلندمدت پایبند باشند و نوسانات بازار را فرصتی برای انباشت دارایی‌های با کیفیت بالا بدانند.

پیش بینی قیمت بیت کوین

نمودار پشی بینی قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

قیمت بیت‌کوین در وضعیت انعطاف‌پذیری قرار دارد و در بین سطح حمایتی مهم 35 هزار و 222 دلار با سطوح مقاومت کلیدی در 36 هزار و 40 دلار و 36 هزار و 960 دلار حرکت می‌کند. حمایت دیگر قیمت در 33 هزار و 850 دلار و سطوح بیشتر در 33 هزار دلار و 32 هزار و 400 دلار مشاهده می‌شود. شاخص قدرت نسبی (RSI) در سطح 69 نشان دهنده یک روند صعودی قوی است، اما نسبت به عقب نشینی احتمالی خریداران هشدار می‌دهد.

علاوه بر این، قیمت بیت‌ کوین از میانگین متحرک نمایی 50 روزه (50 EMA) فراتر رفته و از یک چشم‌انداز صعودی کوتاه‌مدت حمایت می‌کند. نمودار 4 ساعته یک شکست بالای 35 هزار و 222 دلار را نشان می‌دهد که حاکی از ادامه حرکت صعودی بیت کوین است.

به طور کلی، بیت کوین صعودی به نظر می‌رسد، به خصوص تا زمانی که قیمت آن بالای 35 هزار و 220 دلار، با هدف مقاومت 36 هزار و 40 دلار بماند. با این حال، سقوط قیمت به زیر 35 هزار و 220 دلار می‌تواند روند کنونی را به آغاز یک روند نزولی تغییر دهد. توصیه می‌شود که سرمایه‌گذاران باید سطوح مورد نظر را برای احتمال وقوع تغییر روند قیمت، زیر نظر داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.