کد مطلب: ۷۵۷۲۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نگرانی کاخ سفید از ریسک‌های صنعت ارز دیجیتال

نگرانی کاخ سفید از ریسک‌های صنعت ارز دیجیتال

کاخ سفید با انتشار نقشه راه برای کاهش ریسک‌های ارز دیجیتال، موضع خود درباره این حوزه را مشخص کرده است و به دنبال راهی برای قانونی کردن این صنعت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاخ سفید به تازگی بیانه‌ای درباره خطرها و ریسک استفاده از ارزهای دیجیتال را با اشاره به ورشکستگی‌های سال 2022 میلادی در این صنعت، منتشر کرده است.

نقشه راه کاخ سفید برای کاهش ریسک استفاده از ارز دیجیتال

هفته گذشته، کاخ سفید نقشه راهی برای کاهش ریسک‌های ارز دیجیتال را به صورت رسمی منتشر کرد. این بیانیه توسط مدیر شورای اقتصاد ملی ایالات متحده آمریکا، برایان دیس، مدیر اداره سیاست‌گذاری علوم و تکنولوژی کاخ سفید و دبیر شورای مشاوران اقتصادی این کشور امضا شده است.

در نگاه اول، انتشار چنین سندی توسط کاخ سفید چندان دور از انتظار نیست، چراکه صنعت ارز دیجیتال سال سختی را به‌دلیل ورشکستگی‌های متعدد شرکت‌های فعال در آن، تجربه کرد. صرافی بزرگ FTX، شبکه سلسیوس و شرکت ویجر دیجیتال تعدادی از این شرکت‌ها بودند که با اعلام ورشکستگی خود، هزینه‌ سنگینی را بر دادگاه‌های این کشور و تاثیرات شدیدی را بر بازار ارز دیجیتال در سال گذشته میلادی گذاشتند.

جزئیات بیانه ارز دیجیتال کاخ سفید

این برنامه نقشه راه ابتدا با ارائه خلاصه‌ای از سال سختی که بر صنعت ارز دیجیتال گذشت، آغاز می‌شود و به ورشکستگی لونا و صرافی FTX اشاره می‌شود. در این بخش اما اشاره‌ای از شیوع این ورشکستگی به بخش مالی اقتصاد نمی‌شود. کاخ سفید امید دارد که کنگره ایالات متحده آمریکا، به نیازهای این صنعت توجه کند و کاخ سفید به ارائه پیشنهادات و توصیه‌ها در جهت بهبود این صنعت ادامه خواهد داد. بیانیه منتشر شده توسط کاخ سفید اشاره‌هایی که به پیشنهادات پیشین دولت بایدن برای تدوین چارچوب قانونی دارایی‌های دیجیتال و بیانیه پیشین حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا داشت.

نیاز به قانون‌گذاری حوزه ارز دیجیتال

کاخ سفید باور دارد که با توجه به اتفاقات سال گذشته، نیاز به تدوین چارچوب‌های قانون‌گذاری بیشتر از قبل در این فضا احساس می‌شود. موسسات تلاش‌های مضاعفی را برای مبارزه با کلاه‌برداری و ارائه اطلاعات نادرست درباره میزان دارایی‌های دیجیتال را پیش ‌گرفته‌اند. با وجود اینکه ایالات متحده آمریکا یکی از کشورهای پیشرو در بحث مبارزه با پولشویی، سازمان‌های مجری دولتی این کشور در حال اخذ راهبردهای جدی برای مبارزه با استفاده از ارزهای دیجیتال برای فعالیت‌های غیرقانونی هستند.

اتفاقات مهم هفته آتی در دنیای ارز دیجیتال

در هفته آینده چندین رویداد مهم در حوزه ارز دیجیتال رخ خواهند داد. در تاریخ 17 بهمن، یکی از جلسات دادگاه ورشکستگی سم بنکمن و صرافی FTX برگزار خواهد شد. در همین روز، دادگاه بررسی پرونده ورشکستگی جنسیس و سلسیوس نیز برگزار خواهد شد. همچنین در روز چهارشنبه همین هفته، دادگاه مختص به تصمیم درباره زندانی ماندن و یا آزاد شدن سم بنکمن، مدیرعامل سابق صرافی FTX نیز برگزار خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.