کد مطلب: ۷۳۲۵۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جنون و رفتار غیرعقلانی مدیرعامل سابق صرافی FTX

جنون و رفتار غیرعقلانی مدیرعامل سابق صرافی FTX

با وجود رسوایی‌های اخیر پرونده صرافی FTX، سم بنکمن فراید که از سمت مدیرعاملی استعفا داده است، هنوز هم در همایش‌ها به صورت عمومی حضور پیدا می‌کند ولی از پاسخ‌گویی منطقی درباره مسائل این صرافی طفره می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گلکسی، در تازه‌ترین مصاحبه‌اش، نظرات خود را درباره کلاهبرداری سم‌ بنکمن فراید، مدیرعامل پیشین صرافی FTX را بیان کرده است و باور دارد که او باید زندانی شود.

مدیرعامل صرافی ورشکسته FTX

در هفته‌های اخیر انتقادات شدید به مدیرعامل اسبق صرافی FTX، سم بنکمن فراید، وارد شده است. مایک نووگراتز (Mike Novogratz) یکی از چهره‌های سرشناس بازار کریپتو و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رمزارزی گلکسی نیز انتقاد خود نسبت به این شخص را اعلام کرده است. پنجشنبه هفته گذشته، مایک نووگراتز در گفتگویی با بلومبرگ، سم بنکمن فراید را فردی متوهم و رویا‌پرداز خواند. سم بنکمن در حضور آنلاین‌اش در همایش Dealbook که متعلق به مجله نیویورک تایمز است، ادعا کرد که هیچگاه قصد کلاهبرداری در صرافی را نداشته است!

حمله مدیرعامل گلگسی به سم بنکمن

مایک نووگراتز که دو مصاحبه اخیر سم بنکمن فراید را مشاهده کرده است، در تعجب است که چگونه وکلای سم بنکمن فراید به او اجازه صحبت درهمایش‌های عمومی را می‌دهند. مدیرعامل گلگسی باور دارد که سم بنکمن فراید و هم‌دستانش به دلیل دزدی از مردم و کلاهبرداری باید به زندان بروند. بنظر می‌رسد که وکلای بنکمن بار‌ها به او توصیه کرده‌اند که در همایش‌های عمومی شرکت نکند ولی او به توصیه آنها گوش نداده است. او می‌گوید که وظیفه دارد با مردم صحبت کند و تلاش کند شرایط را کمی بهبود ببخشد.

گلگسی نیز قربانی است

شرکت سرمایه‌گذاری گلگسی، خود یکی از قربانیان پرونده FTX است. با وجود اینکه سم بنکمن فراید در مصاحبه‌های اخیر خود چندین بار تاکید کرده است که صرافی FTX طرح پازنی نبوده و یک کسب و کار واقعی بود. او ادعای انتقال دارایی‌های کاربران صرافی برای پرداخت بدهی‌های شرکت آلمدا را نیز رد کرد.

سم بنکمن در ادعای عجیب دیگری، اعلام کرد که در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره داده‌های صرافی ندارد. بسیاری باور دارند که سم بنکمن تلاش می‌کند با بی اطلاع نشان دادن خود، از این شرایط نجات پیدا کند. سم بنکمن در هفته‌های اخیر مورد انتقاد شدید فعالان بازار رمزارز قرار گرفته است، چرا که توان پاسخگویی به سوالات مرتبط با ورشکستگی را ندارد و از پاسخگویی‌ طفره می‌رود.

ثروت بر باد رفته سم بنکمن فراید

این مدیرعامل جوان توانسته بود در کمتر از چهار سال به یک میلیاردر تبدیل شود. بحران FTX باعث شد که تمام ثروت این بیلیونر یک شبه نابود شود. ثروت خالص بنکمن از حدود ۱۶ میلیارد دلار به یک میلیارد دلار کاهش یافت.

او حتی در سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۰ میلیون دلار برای حمایت از کمپین ریاست جمهوری جو بایدن هزینه کرد و هیچ‌گاه به دنبال تجملات نبوده است. او یک خودروی تویوتا کرولا دارد و با هم‌اتاقی‌اش زندگی می‌کند. ادعا شده است که او تنها یک درصد از ثروت خود را صرف هزینه‌های شخصی می‌کرده و اکثر ثروت‌اش را صرف امور خیریه کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.