فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۵۷۲۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صرافی بایننس مقصر کاهش قیمت بیت کوین است؟

صرافی بایننس مقصر کاهش قیمت بیت کوین است؟

برخی از فعالان بازار ارز دیجیتال، ادعا کرده‌اند که مدیرعامل صرافی بایننس با فروش بیت کوین‌ها، عامل سقوط قیمت آن بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چانگ پنگ ژائو، مدیر بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان به کاهش عمدی قیمت بیت کوین متهم شده است . بر اساس اظهار نظر یکی از سرمایه‌گذاران مشهور بازار ارز دیجیتال، ژائو با این کار، در تلاش برای افزایش ارزش توکن BNB بایننس است .

اتهام سرمایه‌گذار مشهور بازار ارز دیجیتال

مایک آلفرد که ی کی از سرمایه‌گذاران مشهور بازار ارز دیجیتال است، باور دارد که چانگ پنگ ژائو به‌ کمک بازارگردانان خود در تلاش برای ایجاد فشار فروش بر بیت کوین است .

بر اساس دیدگاه وی، به‌دلیل توکنومیکس ناکارآمد توکن BNB صرافی بایننس، قیمت آن به‌زودی به زیر سطح ۲۰۰ دلار خواهد رسید . در زمان نگارش این گزارش، قیمت توکن BNB برابر با ۲۱۴ دلار است .

تئوری مایک آلفرد بر اساس دیدگاه پیتر برنت است . برنت در این‌باره گفت بود : « من سال‌هاست که این مسئله را بازگو می‌کنم . چانگ پنگ ژائو و صرافی بایننس بخشی از یک کلاهبرداری بین‌المللی هستند و فیات آن قدرت ضعیفی دارد . منتظر بمانید تا این صرافی ورشکست شود.»

پاسخ مدیرعامل صرافی بایننس به شایعات

بر اساس شایعات منتشر شده، ژائو بیت‌ کوین‌های خود را از کیف‌پولی با آدرس bc1qm34lsc65zpw79lxes69zkqmk6ee3ewf0j77s3h می‌فروشد و در ازای آن، استیبل‌کوین TUSD دریافت می‌کند . او با این استیبل‌کوین‌ها، BNB خریداری می‌کند و با این روش تلاش می‌کند تا قیمت توکن بومی این سیستم را حفظ کند .

از طرفی، تنظیم‌گران ایالات متحده آمریکا در تلاش برای تحت فشار قرار دادن چانگ پنگ ژائو هستند . همچنین، با افزایش فشارهای نظارتی، ناشر استیبل کوین دلار بایننس نیز مجبور به مینت شدن این استیبل کوین شد .

مدیرعامل صرافی بایننس در واکنش یه این اتهامات اعلام کرد که هیچکدام از این شایعات حقیقت ندارد . وی فعالان بازار ارز دیجیتال را به دوری از ترس، عدم قطعیت و شک (FUD) تشویق کرد .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.