خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۹۳۲۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا یوان دیجیتال چین باعث پیشرفت مالیات بر واردات و تجارت می‌شود؟

آیا یوان دیجیتال چین باعث پیشرفت مالیات بر واردات و تجارت می‌شود؟

پذیرش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) با سرعت در چین پیش می‌رود. کشوری که یوان دیجیتال آن در حال خلق روش‌های جدیدی در دنیای مالیات واردات و تجارت فرامرزی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سکیوریتیز تایمز (Securities Times) گزارش داده است که استان گوانگ‌دونگ در چین، بازپرداخت مالیات واردات یوان دیجیتال را آغاز کرده است. همچنین، سرعت انطباق با ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در این کشور در حال افزایش است.

یوان دیجیتال

این رسانه همچنین گزارش می‌دهد که سازمان مالیاتی محلی یک صورت حساب مالیات واردات را برای معامله‌ای که توسط یک تامین کننده برق و قطعات الکتریکی به نام گوانگژو، انجام شده است، به اشتباه محاسبه کرده است. به این ترتیب، شرکت باید 1035 دلار بازپرداخت کند و گفتنی است، این مبلغ را به صورت پرداخت یوان دیجیتال به کیف‌پول شرکتی خود دریافت کرده است.

این رسانه خاطرنشان کرده است که گوانگژو، ژائوکینگ و «سایر» بخش‌های منطقه آزمایشی دیجیتال CNY، اکنون خدمات پرداخت یوان دیجیتال و بازپرداخت مالیات را برای مالیات بر ارزش افزوده داخلی، مالیات بر درآمد شرکتی و سایر مالیات‌ها راه‌اندازی کرده‌اند. این سازمان افزود که این پیشرفت‌ها به ادارات خزانه‌داری محلی اجازه می‌دهد تا بازپرداخت مالیات یوان دیجیتال را به شیوه‌ای سریع‌تر و کارآمدتر به انجام برسانند.

پیشرفت مالیات تجارت فرامرزی چین

در همین حال، در شهر ژوهای، مردی به نام گوان در این هفته اولین شهروند چینی شد که مالیات بسته‌های وارداتی از ماکائو را پرداخت کرد. در چین، مالیات بر بسته، مالیات مرکب بر واردات است. مالیات گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده واردات و مالیات بر مصرف را تشکیل می‌دهد.

این مرد در تعطیلات خود از ماکائو خرید کرده بود، که به طور رسمی جز کشور چین است، اما مانند هنگ‌کنگ، مدیریت قانونی و اقتصاد خود را دارد. از سویی دیگر، CCTV گزارش داده است که گوان در قبال خریدهای خود، مجبور به پرداخت مبلغی در حدود 52 دلار شد. اما وی تصمیم گرفت این کار را با استفاده از یوان دیجیتال انجام دهد. بنابراین، وی اولین فردی در کشور شد که از این روش استفاده کرده است.

گوان به این رسانه گفت که پرداخت از این طریق راحت بوده و در زمانی که در روش دیگر مجبور بود برای پرداخت مالیات در صف انتظار بگذراند، صرفه‌جویی کرده است. او ادعا کرد که برای پرداخت در این روش، تنها باید یک کد QR را با استفاده از اپلیکیشن یوان دیجیتال بانک خلق چین (People's Bank of China) اسکن کند.

در ادامه، مقامات افزودند که سیستم پرداخت CBDC، سرعت تراکنش‌ها را بهبود می‌بخشد و روند ترخیص کالا از گمرک مسافران را سرعت می‌بخشد. موارد استفاده از یوان دیجیتال خارج از کشور در حال افزایش است و در آزمایش‌های گسترده‌ای که اکنون در ماکائو و هنگ‌کنگ در حال انجام‌ هستند، آزمایش می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.