کد مطلب: ۶۵۳۰۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مرگ از خون‌ریزی! / تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

مرگ از خون‌ریزی! / تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

عرضه بیت‌کوین آنقدر زیاد است که اکثر اندیکاتورهای تکنیکال سیگنال فروش صادر کردند و اگر عرضه بیشتر شود و ۳۰ هزار دلار را از دست بدهیم یعنی مرگ روند صعودی بیت‌کوین به دلیل خون‌ریزی زیاد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همانطور که قبلا پیش‌بینی شده بود بعد از شکسته شدن حمایت ۳۴ هزار دلار بیت‌کوین تا ۳۲ هزار دلار ریزش کرد و اگر حمایت ۳۲ هزار دلار هم از دست برود احتمالا تا ۳۰ هزار دلار ریزش می‌کنیم. حالا دعوا سر این است که آیا حمایت ۳۰ هزار دلار از دست می‌رود یا نه؟

کارشناسان پیش‌بینی‌های زیادی در رابطه با اینکه بیت‌کوین ۳۰ هزار دلار را از دست می‌دهد یا نه دارند. برخی عقیده دارند که کف قیمتی بیت‌کوین ۲۳ هزار دلار است و برخی دیگر عدد ۲۷ هزار دلار را مناسب‌تر می‌دانند. تعداد اندکی از کارشناسان هم عقیده دارند که بیت‌کوین از ۳۰ هزار دلار بیشتر ریزش نمی‌کند. البته هفت روز پیش قیمت بیت‌کوین به زیر میانگین متحرک ۲۰ ماهه سقوط گرد و این خبر خوبی برای بازار رمزارزها نیست. اولین کندل ماهانه بیت‌کوین زیر میانگین متحرک ۲۰ ماهه بسته شد. اگرچه ما روند صعودی خوبی داشتیم اما این اتفاق مانند مهر خاتمه روند صعودی عمل می‌کند. البته نباید زیاد نگران بود. چون همه کارشناسان عقیده دارند که بازی در نهایت برای بیت‌کوین است.

تکنیکال

بیایید پیش‌بینی‌ها از بازار را کنار بزاریم و کمی به نمودار نگاه کنیم. با شروع سال ۲۰۲۲ قیمت بیت‌کوین ۴۸ هزار دلار بود. با شروع سال قیمت شروع به ریزش کرد و در مواقعی تا ۳۴ هزار دلار رسید. قیمت یک بار تا ۴۶ هزار دلار رشد کرد اما دوباره ریزش شروع شد. در نمودار روزانه بیت‌کوین یک کانال خنثی دیده می‌شود که از اول سال ۲۰۲۲ تا به امروز شکل گرفته است. کف این کانال خنثی عدد ۳۲ هزار دلار و سقف این کانال ۴۸ هزار دلار است و حالا بیت‌کوین دقیقا در کف کانال خود قرار دارد.

در نمودار روزانه واگرایی زیادی در شاخص مقاومت نسبی وجود دارد و شاخص مقاومت نسبی همین چند ساعت پیش وارد محدوده اشباع فروش شد. این سیگنال بدی برای بیت‌کوین است. مکدی هم در نمودار روزانه در محدوده ۳۵ هزار دلار سیگنال فروش صادر کرد و این سیگنال هنوز هم پابرجا است.

MFI هم که نشان‌دهنده ورود و خروج پول است سیگنال نزولی دارد و روندی نزولی دارد.

در نمودار چهارساعته هم همه اندیکاتورها روندی نزولی دارند و این نشان می‌دهد که فشار فروش در بازار رمزارزها به شدت زیاد است.

اگر عرضه ادامه پیدا کند و تقاضا نتواند قیمت بیت‌کوین را بالای ۳۰ هزار دلار نگه دارد این یعنی مرگ روند صعودی بلندمدت بیت‌کوین به دلیل عرضه زیاد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.