کد مطلب: ۶۷۶۸۰۵

دیتاهای سوخته بازار رمزارزها چیست؟

دیتاهای سوخته بازار رمزارزها چیست؟

یکسری داده های آماری و اطلاعات در بازار رمزارزها وجود دارد که مبنای تحلیلی بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این بازار قرار گرفته است اما آیا همه این اطلاعات باعث بهبود عملکرد ما خواهد شد یا خیر؟ در این مطلب به معرفی چند دیتای مهم می‌پردازیم که نه تنها باعث کمک به معامله‌گران نشده، بلکه باعث گمراهی آنان می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک سری دیتاهای آنچین در بازار رمزارزها به مانند ورودی به صرافی‌ها یا خروجی از آنان ، شاخص ترس و طمع ، موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها، در نگاه اول شاید دید بسیار خوبی به ما بدهند اما زمانی که می‌خواهیم آن ها را مبنای معامله‌گری قرار دهیم اتفاقی که رخ می‌دهد این است که به بن بست می‌رسیم!

دلیل این اتفاق چیست ؟

علل زیادی در عدم توانایی جهت بازار پس از مشاهده این داده ها وجود دارد . یکی از دلایل آن این است که این داده ها به مانند اندیکاتورها تنها یک دیتای کمکی هستند و به ما به عنوان یک ابزار کمکی می‌توانند راهنمایی ارائه دهند، اما اساس تحلیل ما نباید قرار بگیرند! متاسفانه اتفاقی که بد جا افتاده است این است که بعضی از تحلیلگران تنها و تنها این دیتاها را مورد تحلیل قرار می‌دهند.

ایراد دیگری که به این داده‌ها وارد است، تقدم و تاخر این سیگنال‌هاست. برای مثال شما ممکن است از یکی از داده ها ( برای مثال موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها یا Bitcoin Balances On Exchanges)، سیگنال ورود گرفته باشید اما زمانی که چارت قیمتی سری می‌زنید، می‌بینید که نه تنها رشدی صورت نگرفته بلکه از آن جا به بعد با ریزش قیمتی نیز مواجه شده‌ایم! علت چیست ؟

علت این اتفاق همان چیزی است که به آن اشاره داشتیم، این ابزارها تنها به عنوان یک جعبه ابزار نیز کمک می‌کنند! از طرف دیگر این دیتاها کاملا رایگان هستند پس دقتی که خیلی از داده‌های آنچین بعضا پولی دارند بسیار بیشتر از داده‌های ذکر شده است.

پس تکلیف چیست ؟

ما به عنوان یک تحلیلگر و در نهایت یک معامله‌گر بازارهای جهانی چون کریپتو بایستی عوامل کلان، تکنیکال و فاندامنتال را در کنار آنچین قرار دهیم و بعد از آن با مدیریت ریسک اقدام به ترید کنیم.

زمانی که فاندامنتال و کلان به ما سیگنال ورود نمی‌دهند حتی اگر تکنیکال و آنچین به ما فرصت ورود را نشان دادند خیلی نباید بی‌گدار به آب بزنیم چراکه همیشه کلان و ماهیت اقتصاد به سایر ابزارها ارجح است. در شناسایی داده‌های آنچین هم نیز باید داده‌های قابل به مانند MVRV , NVT, SLRV و… را به‌عنوان ابزار کمکی نگاه کنیم اما دیتاهایی به مانند ورودی و خروجی‌ها، شاخص ترس و طمع و موجودی بیتکوین در صرافی‌ها کمک چندانی به ما نخواهند کرد پس از این به بعد با دقت بیشتری روی این داده‌ها مانور بدهید.

مقاله‌ای از ارشان پاخیریان، تحلیلگر فاینوست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.