فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۰۲۳

امید کردستانی؛ ایرانی که ۲۰ میلیون دلار از ایلان ماسک طلب دارد

امید کردستانی؛ ایرانی که ۲۰ میلیون دلار از ایلان ماسک طلب دارد

امید کردستانی یک کارآفرین و مدیر اجرایی ایرانی-آمریکایی است که به‌خاطر نقش‌های کلیدی خود در صنعت فناوری و به‌ویژه در شرکت‌های گوگل و توییتر شهرت دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

امید کردستانی یک کارآفرین و مدیر اجرایی ایرانی-آمریکایی است که به‌خاطر نقش‌های کلیدی خود در صنعت فناوری و به‌ویژه در شرکت‌های گوگل و توییتر شهرت دارد.

کردستانی در سال ۱۹۶۳ در تهران، ایران به دنیا آمد. او در اوایل دهه ۱۹۷۰ به ایالات متحده مهاجرت کرد. کردستانی مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه ایالتی سن‌خوزه و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار (MBA) را از دانشگاه استنفورد دریافت کرد.

امید کردستانی، رئیس سابق توییتر، از این شرکت رسانه اجتماعی‌ــ که اکنون ایکس نامیده می‌شود‌ــ شکایت کرده و مدعی است ایلان ماسک، مدیرعامل ایکس، از پرداخت بیش از ۲۰ میلیون دلار پول سهام او خودداری می‌کند.

کردستانی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ در سمت رئیس اجرایی توییتر کار می‌کرد. او سپس دو سال دیگر در هیئت‌مدیره این شرکت باقی ماند تا وقتی ماسک این غول رسانه‌های اجتماعی را به‌ مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد.

به گزارش نشنال تکنالوجی نیوز (National Technology News)، در دادخواست کردستانی آمده است که او یک موقعیت شغلی پرسود در گوگل را ترک کرد و وقتی به استخدام توییتر درآمد، به او ۵۰ هزار دلار حقوق پرداخت می‌شد‌ــ که برای یک مدیر اجرایی حوزه فناوری در یکی از بزرگ‌ترین بسترهای رسانه‌های اجتماعی موجود مبلغ به‌نسبت پایینی است‌ــ و بیشتر دستمزدش را به‌صورت سهام دریافت کرد.

اکنون، ادعا می‌شود که ماسک از پرداخت پول سهامی که کردستانی طلب دارد خودداری می‌کند.

در دادخواست این ادعا مطرح شده است که کردستانی در اصل قرار بود این پول را ظرف چند روز پس از آنکه ماسک مالک توییتر شد دریافت کند.

در شکایت کردستانی ادعا شده است که ایکس «در پی بهره‌برداری از هفت سال خدمات آقای کردستانی در توییتر است بدون اینکه پولی به او بپردازد، با وجود اینکه زبان صریح قرارداد شرکت ایکس را ملزم به چنین کاری می‌کند».

این مدیر اجرایی سابق دارای ۸۰۰ هزار سهام و ۳ میلیون دلار دیگر سود سهام علاوه بر ۲۰ میلیون دلاری است که ادعا می‌کند به او بدهکارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.