مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به ضرورت توسعه زیرساختهای حملونقل در شرایط مختلف شهری، از روند اجرای پروژه اتصال خطوط مترو به مراکز درمانی خبر داد.
نایب رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران با اشاره به توقف ورود واگنهای خریداری شده مترو به دلیل شرایط جنگی منطقه، گفت: با این حال ساخت واگنها در کشور سازنده ادامه دارد و مشکل مالی وجود ندارد.
مجری خط ۶ متروی تهران از تکمیل قریبالوقوع ایستگاه ۱۷ شهریور و همچنین پیشرفت قابل توجه پروژه توسعه جنوبی خط ۶ تا شهرری و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد و گفت: پروژه توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران با فعالیت شبانهروزی، در آستانه بهرهبرداری فاز نخست قرار گرفته است.
شهردار تهران اظهار کرد: در شرایط کنونی نمیتوان مجدد خدمات اتوبوس و مترو را پولی کنیم بنابراین تا تعیین تکلیف طرح ارائه شده در شورای شهر تهران خدمات اتوبوس و مترو رایگان است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، از آغاز مسافرگیری در ایستگاه ورزشگاه تختی از امروز خبر داد و گفت: این ایستگاه، بیستودومین ایستگاه از خط ۷ متروی تهران است.
نایبرئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکثریت اعضای شورای شهر با رایگان شدن مترو موافق هستند. بررسیهای کارشناسی این موضوع از سال گذشته انجام شده و امیدواریم در جلسات آینده شورا این طرح بررسی و تصویب شود.
با اتمام عملیات فنی و عمرانی، تمامی پنج ایستگاه شرقی خط ۷ مترو شامل بسیج، آهنگ، چهلتن دولاب، شهدای هفده شهریور و میدان قیام، از ساعت ۵:۳۰ صبح یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه مجدداً به چرخه بهرهبرداری باز میگردند و خدمات مسافری به روال عادی بازخواهد گشت.