استاندار تهران با اشاره به اینکه در سطح استان تهران حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه و ۴۶۶ واحد صنعتی و تولیدی دچار آسیب شدهاند گفت: روند ارزیابی و جبران خسارتها در دستگاههای مسئول در حال پیگیری است و با شتاب بیشتری پیگیری میشود.
استاندار تهران گفت: با توجه به ماموریت ویژه دولت، تشدید نظارتها را در شهر تهران شاهد خواهیم بود و به شدت با کسانی که در افزایش غیرمنطقی و غیرقانونی قیمتها نقش دارند، برخورد میشود.
استاندار تهران بر ضرورت رصد دقیق قیمتها، تأمین کالاهای اساسی، حمایت از واحدهای آسیبدیده و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دیپلماسی اقتصادی برای عبور از شرایط فعلی تأکید کرد.
استاندار تهران با تأکید بر نقش اثرگذار مساجد در سازماندهی ظرفیتهای مردمی گفت: طرح مدیریت مصرف آب، برق و گاز ابتدا در تهران بهصورت پایلوت اجرا میشود.
استاندار تهران گفت: در مجموعه برق استان تهران، ۵۲۱ اکیپ عملیاتی و اجرایی سازماندهی شدهاند؛ همچنین بیش از ۱۳۰ الی ۱۴۰ نقطه در این ایام دچار آسیب زیرساخت برقی شدهاند که حداکثر قطعی برق در این ایام از نیم ساعت الی ۲ ساعت بوده است.
استاندار تهران گفت: مردم عزیز، نگرانی نداشته باشند، امنیت کامل در سطح استان برقرار است با حضور نیروهای نظامی، امنیتی و پشتیبانی که در مجموعه شوراهای تامین استان و شهرستانها و دستگاه قضایی فعالیتهای خود را انجام میدهند، وضعیت امنیتی ما وضعیت نرمالی است.
استاندار تهران با اشاره به اینکه بیش از نیاز استان تهران روغن و مرغ توزیع شده است، گفت: اقدام دولت در حذف رانت و فساد در سفرههای مردم قابل لمس خواهد بود و بعد از عبور از تلاطم اخیر دیگر کمبودی در موجودی کالاهای اساسی در استان نداریم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران، از موافقت استاندار تهران با اجرای طرح دورکاری کارکنان دستگاههای اجرایی شهرستانهای استان در روزهای پنجشنبه خبر داد و گفت: این تصمیم که راستای کاهش آلودگی هوا و ارتقای بهرهوری اتخاذ شده، تا اطلاع ثانوی اجرا می شود.
استاندار تهران، با اشاره به تراکم ۲۲ برابری جمعیت در پایتخت و تأثیر آن بر بحران آب، ترافیک و آلودگی گفت: در طول چهار الی پنج دهه اخیر بیش توان اکولوژیک تهران بارگذاری جمعیت انجام دادهایم که حتما نیاز به مدیریت و ایجاد محدودیت دارد که بیش از این فشار به منابع استان تهران نیاید.