وال استریت ژورنال نوشت: در یک عملیات اسکورت، ناوهای جنگی آمریکا، احتمالاً همراه با نیروی دریایی کشورهای متحد، از میان تنگه به همراه نفتکشها عبور میکنند تا مینروبى کنند و از حملات هوایی ایران و همچنین از حملات «ناوگروه متراکم» آن کشور، متشکل از شناورهای تندروی کوچک، جلوگیری نمایند.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: یک فروند نفتکش با پرچم جزایر مارشال به عنوان یکی از داراییهای آمریکای تروریست در خلیج فارس مورد اصابت یک فروند پهپاد انهدامی قرار گرفت.
️صبح امروز یک فروند نفتکش در پی بیتوجهی به هشدارهای مکرر نیروی دریایی سپاه مبنی بر منع تردد و نا ایمن بودن تنگه هرمز مورد اصابت یک فروند پهپاد انهدامی قرار گرفت.
دهها نفتکش هندی و کره جنوبی و بیش از ۱۱۰۰ خدمه در نتیجه تجاوز هوایی آمریکا و اسرائیل به ایران و مختل شدن عبور از تنگه هرمز، در حال حاضر در خلیج فارس و اطراف آن سرگردان هستند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۸ عملیات «وعده صادق ۴» اعلام کرده است که سه نفتکش متخلف آمریکایی و انگلیسی مورد اصابت موشکی قرار گرفته و در حال سوختن است.
یک رسانه عرب زبان از تاثیر گسترده جنگ افروزی و ماجراجویی نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و پیامدهای شدید آن برای کشورهای عربی و اقتصاد جهانی خبر داد و نوشت که تداوم این وضعیت افزایش قیمت های نفت تا دست کم ۲۰۰ دلار برای هر بشکه را به همراه خواهد داشت.