حجم ویدیو: ۱۶.۸۱M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۰ دانلود ویدیو

۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۵ بهمن / اثر مذاکرات در بازارهای مالی

بازار سهام همچنان در مدار نزولی گرفتار شده است و واکنش‌های زیادی نسبت به آن در فضای مچازی وجود دارد. قیمت دلار، طلا و سکه در بازار امروز روند منفی داشت. به گزارش تجارت‌نیوز، ریزش شاخص کل در ادامه روند منفی روزهای گذشته تشدید شد. در حالی که با وخیم‌تر شدن اوضاع بورس فعالان و

بازار سهام همچنان در مدار نزولی گرفتار شده است و واکنش‌های زیادی نسبت به آن در فضای مچازی وجود دارد. قیمت دلار ، طلا و سکه در بازار امروز روند منفی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ریزش شاخص کل در ادامه روند منفی روزهای گذشته تشدید شد. در حالی که با وخیم‌تر شدن اوضاع بورس فعالان و سهامداران در انتظار حمایت از بازار بودند، شاخص کل امروز حدود ۲۷ هزار واحد دیگر ریخت و در آستانه سقوط به کانال ۱٫۱ میلیون واحد قرار گرفت.

ریزش بی‌امان شاخص کل در حالی ادامه می‌یابد که چند روز پیش برخی از نمایندگان مجلس با عنوان حل مشکلات بورس جلسه‌ای با فعالان این حوزه برگزار کرده بودند. جلسه‌ای که برخی از فعالان بورس به نتایج آن امیدوار بودند و عده زیادی نیز معترض.

بیت‌کوین

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بعد از رشد ۸ درصدی به ۳۶ هزار دلار رسیده و برخی عقیده دارند این ارز در حال بازیابی قیمت خود است.

محدوده قیمت ۳۶ هزار و ۵۰۰ دلار محدوده مهمی است چون میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه در همین محدوده قرار دارد.

کارشناسان عقیده دارند اگر بیت‌کوین بتواند بالای محدوده قیمتی ۳۸ هزار دلار تثبیت شود می‌تواند حرکت صعودی عمده خود را آغاز کند.

محدوده ۳۵ هزار دلار که قبل از شکست یک محدوده مقاومت بود حالا به یک حمایت تبدیل شده است.

همانطور که گفتیم اگر محدوده ۳۸ هزار دلار به بالا شکسته شود احتمال رشد قیمت تا ۴۲ هزار دلار وجود دارد.

مذاکرات وین در چند وقت اخیر باعث ایجاد نوساناتی در قیمت‌ها و شاخص‌ها شده است. ارسال سیگنال‌های مختلف از وین، قیمت دلار، طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد و در کنار این بازارها، بازار سهام را با شرایط نزولی همراه کرد.

دلار در آذر ۱۴۰۰ در واکنش به برخی از اخبار مذاکرات به سقف‌ها قیمتی جدیدی رسید. اما بعد از گذشت چند روز، نوسان افزایشی دلار کاهش یافت و با انتشار اخبار جدید از وین، رفته رفته قیمت‌ها نیز کاهش بیشتری یافت و به کانال‌های پایین‌تر رسید.

همچنین قیمت سکه در کنار افزایش قیمت دلار روند صعودی داشت و با کاهش نرخ ارز کاهشی شد.

اثر مذاکرات در بازارها

علی عصاری، کارشناس بازاراهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بدترین اثرگذاری مذاکرات را برای بازار بورس دانست و توضیح داد: در چند وقت گذشته مسئولان تلاش کردند که به غیر از وارد کردن پول از راه‌های دیگری بازار را نجات دهند اما نتیجه نداد.

عصاری درباره اثر مذاکرات در بازار طلا اینگونه توضیح داد که نوسان‌هایی در بازار طلا ثبت شد اما از هفته گذشته بازار طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده است. در زمانی که قیمت دلار افزایش زیادی را داشت، طبیعتا قیمت‌ها در بازار طلا و سکه افزایش یافت اما بعد از کاهش قیمت دلا،ر نزولی شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.