محمد درویش، فعال و کنشگر محیط زیست، در گفت‌وگوی ویدئویی با «تجارت‌نیوز»:

یکی از بزرگ‌ترین موج‌های مهاجرت متعلق به آذربایجان است

محمد درویش گفت: متاسفانه قدر ثروت‌های منطقه آذربایجان را ندانسته‌ایم و به جای اینکه از این چشم‌اندازهای هوشربا، از زیبایی چشم آبی نقشه گربه‌نشان وطن یعنی دریاچه ارومیه استفاده کنیم و آنجا را بسیار زیباتر از آنتالیا کنیم، در عوض خشکانده‌ایم. آنجا را نابود کرده‌ایم.

به گزارش تجارت نیوز،

محمد درویش، فعال و کنشگر محیط زیست، در بخشی از گفت‌وگو با برنامه مقتصاد با اشاره به وضعیت محیط‌زیستی استا‌ن‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل گفت: 

  • آذربایجان میانگین مواهب دریافتی‌اش 2.5 برابر مواهب دریافتی کل کشور است.
  • میانگین بارندگی حوزه آبخیز دریاچه ارومیه نزدیک به 600 میلی‌متر است و آذربایجان می‌توانست قطب تولید کشور باشد و با توجه به همجواری با جمهوری آذربایجان، نخجوان، ترکیه و عراق از نظر تجاری حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
  • تنوع فرهنگی در شمال غربی کشور ما بی‌نظیر است. آشوری‌ها، ارمنی‌ها، مسلمانان و کرد‌ها همه در کنار هم هزاران سال است زندگی می‌کنند.
  • اما ما متاسفانه قدر این ثروت‌ها را در این منطقه ندانسته‌ایم و به جای اینکه از این چشم‌اندازهای هوشربا، از زیبایی چشم آبی نقشه گربه‌نشان وطن یعنی دریاچه ارومیه استفاده کنیم و آنجا را بسیار زیباتر از آنتالیا کنیم، در عوض خشکانده‌ایم. آنجا را نابود کرده‌ایم.
  • یکی از بزرگ‌ترین موج‌های مهاجرت در آن منطقه در حال اتفاق افتادن است.

متن و ویدئو کامل گفت‌‌وگو با محمد درویش را در اینجا بخوانید و ببینید. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

اینفوگرافی