حجم ویدیو: ۱۳.۹۸M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۰۹ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دولت با رفع تحریم حوزه ارتباطات مخالف است؟

تصمیم دولت بایدن برای رفع تحریم حوزه ارتباطات باعث شد وزارت خارجه ایران نسبت به اظهارات مقامات کاخ سفید، موضع گیری کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قطعی گسترده اینترنت در پی اعتراضات اخیر نسبت به درگذشت مهسا امینی در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی تهران باعث شد دولت امریکا تصمیم به رفع برخی از تحریم‌ها در حوزه ارتباطات بگیرد. اما ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه به این تصمیم آمریکا واکنش نشان داده و گفته تلاش امریکا برای نقض حاکمیت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند.

این موضع‌گیری سخنگوی وزارت خارجه، جنجال برانگیز شده است. بسیاری معتقدند اظهارات کنعانی بیانگر نوعی استاندارد دوگانه دولت در مواجهه با مقوله رفع تحریم‌ است آن هم در حالیکه ۲۰ سال است دولت ایران مدعی مذاکره برای رفع تحریم‌های اقتصادی است و کمتر به نتیجه رسیده است و فشار روزافزون تحریم‌ها عرصه را برای اقتصاد ایران تنگتر کرده است.

این در حالیست که بسیاری از فعالان اقتصادی در حوزه ارتباطات از تصمیم جدید دولت بایدن کاملا استقبال کرده بودند و آن را به مثابه فرصتی جدید برای رونق بخشی به حوزه کسب و کارهای اینترنتی می‌دانند.

حال این پرسش مطرح می شود که دلیل رفتار دوگانه دولت رئیسی در قبال رفع تحریم‌ها چیست؟

به باور متخصصان ظاهرا دولت تحریم‌ها را اولویت‌بندی کرده و در حال حاضر رفع تحریم‌های حوزه ارتباطات جزو اولویت‌های اصلی کابینه سیزدهم نیست. برخی نیز اعتقاد دارند رفع این دست تحریم‌ها نه تنها در اولویت دولت نیست، بلکه در تعارض با منافع عده‌ای در داخل کشور است.

این در حالیست که قطعی اینترنت، روزانه آسیبی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان به فعالان این حوزه در ایران وارد کرده و از دست دادن چنین فرصتی می‌تواند به معنای یک فرصت‌‎سوزی بزرگ برای گشایش در انسداد اقتصادی باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.