حجم ویدیو: ۲۲.۱۶M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۱۳ دانلود ویدیو

باخت میلیون دلاری؛

چند می‌گیری ببازی آقای کی‌روش؟!

کارلوس کیروش که قرار بود فرشته نجات تیم ملی فوتبال در جام جهانی باشد، در اولین دیدار این مسابقات مقابل انگلیس با نتیجه ۶ بر ۲ سنگین‌ترین شکست این تیم را در تاریخ جام‌های جهانی رقم زد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مروری بر اولین بازی تیم ملی فوتبال در جام جهانی و البته نگاهی به نتیجه آن نشان می‌دهد که کارلوس کیروش در تحقق رویاهای مدیران خود ناکام مانده است.

مرداد ماه سال جاری بود که گزارش مجلس ایران از فساد 92 هزار میلیارد تومانی فولادمبارکه منتشر شد. با وجود نام «مهدی تاج» در این گزارش به نظر می‌رسید که عمر سیاسی و ورزشی او به پایان رسیده باشد، اما هشت روز پس از افشای بزرگ‌ترین فساد مالی تاریخ ایران، تاج برای دومین بار رئیس فدراسیون فوتبال شد!

او که در پرونده مارک ویلموتس بدهی 3 میلیون دلاری را برای ایران تراشید، حالا یک مأموریت بیشتر نداشت؛ «بازگرداندن کارلوس کیروش روی نیمکت تیم ملی»!

کیروش که پس از ناکامی در رساندن دو تیم ملی کلمبیا و مصر به جام‌جهانی باید مسابقات فوتبال را از تلویزیون تماشا می‌کرد، برای سفر به قطر به اولین پیشنهاد تاج پاسخ مثبت داد.

در شرایطی که بازار ارز ایران از ابتدای سال روزهای پرنوسانی را پشت‌سر می‌گذارد، فدراسیون فوتبال با پرداخت ماهانه 200 هزار یورو به کی‌روش و دستیارانش او را جانشین دراگان اسکوچیچی کرد ماهانه 17 هزار یورو دریافتی داشت.

چنانچه بند سالانه این قرارداد فعال شود، فدراسیون فوتبال در طول 12 ماه باید دو میلیون و 400 هزار یورو از منابع کشور را صرف دستمزد کادر محبوبش کند.

کیروش؛ غولی که از چراغ جادو بیرون نیامد

گرچه قرار بود کیروش با دریافت سه برابر مبلغ قرارداد کادر فنی سابق، نقش غول چراغ جادو را در جام‌جهانی ایفا کند، اما او در اولین بازی مقابل انگلستان سنگین‌ترین شکست تیم ملی را در تاریخ جام‌های جهانی به ثبت رساند. درست همانند عملکردش در تیم ملی کلمبیا که با باخت 6 بر 1 مقابل اکوادور بدترین نتیجه فوتبال این کشور را در 82 سال اخیر رقم زد.

حالا او نه‌تنها مسئولیت این شکست را بر عهده نمی‌گیرد، بلکه ایرانیان حاضر در ورزشگاه را عامل چنین باختی معرفی می‌کند.

البته این مربی پرتغالی هنوز امید دارد که با پیروزی مقابل ولز و آمریکا به پاداش میلیون دلاری صعود برسد، اما از کارلوس کی‌روشی که برای پاسخ به پرسش‌ خبرنگاران طلب پول می‌کند، باید پرسید که برای ثبت هر باخت چقدر دستمزد می‌گیرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.