حجم ویدیو: ۳۶.۸۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۲۵ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمستان سخت در خانه وزیر نفت ایران/ جواد اوجی در اروپا زندگی می‌کند؟

به دنبال ورود توده هوای سرد در ایران و تداوم کمبود گاز وزیر نفت از شرایط سرد داخل منزل خود سخن گفت. آیا جواد اوجی در اروپا زندگی می‌کند که درگیر زمستان سخت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، «زمستان سخت در اروپا»؛ این دغدغه اصلی دولتمردان ایرانی پیش از فرا رسیدن روزهای سرد امسال و کمبود گاز بود. حالا اما برودت هوا روی دیگر ماجرا را به تصویر می‌کشد. طوری‌که پیش از بارش اولین برف زمستانی، ایران به تعطیلی رفت.

در این میان صنایع کشور قبل شبکه خانگی وارد بحران گازی شدند. صنایعی که به روال سال‌های گذشته مجبور به مازوت‌سوزی شدند تا کلان‌شهرهایی مانند تهران تفاوتی با اتاق مونوکسید گوگرد نداشته باشند. البته بارش اولین برف استان‌ها در یک هفته اخیر باعث شد تا قطعی گاز به خانه شهروندان هم بکشد.

مسئولانی هم که تا چند ماه پیش با اسم رمز زمستان سخت برای اروپایی‌ها خط و نشان می‌کشیدند، اکنون مشغول تهدید مشترکان پرمصرف هستند و با پیش کشیدن موضوع تکراری رکوردشکنی مصرف گاز، مردم را متهم اول و آخر کمبود گاز در کشور جا می‌زنند.

تعطیلی؛ تنها راه فرار از کمبود گاز!

وزیر کشور دولت رئیسی در جلسه امروز ستاد مدیریت بحران کشور تنها راه عبور از این بحران را کاهش مصرف خواند. این در حالی است که مردم بسیاری از مناطق استان‌های گلستان، مازندران و خراسان رضوی دیگری گازی ندارند که در مصرف آن اسراف یا صرفه‌جویی کنند. حتی مردم برخی از مناطق کلانشهرها از قطعی چندساعته گاز گزارش داده‌اند. دولت نیز در راستای انجام وظایف خود یک راهکار بیشتر ندارد. همان همیشگی! تعطیلی .

وزیر نفتی هم که تا دو ماه پیش دلواپس اروپایی‌ها بود، حالا می‌گوید در منزل هم لباس گرم می‌پوشد و اجازه نمی‌دهد دمای خانه‌اش بالاتر از 22 درجه برود!

موضوعی که واکنش گسترده مردم را در پی داشت و برای بسیاری این ابهام به وجود آمد که مگر قرار است آقای وزیر در خانه از تنور استفاده کند که تنظیم دمای خانه روی 22 درجه را ازخودگذشتگی می‌داند؟

پرسش دیگر از جواد اوجی این است که مگر در اروپا زندگی می‌کند که زمستان سخت را در خانه‌اش احساس می‌کند یا به‌عنوان متولی اصلی تأمین گاز، زمانی که مشغول تهدید اروپا بود برنامه‌ریزی برای عبور از این زمستان را در کشور خود به فراموشی سپرد؟

برای تماشای ویدئوهای بیشتر سرویس ویدئو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.