کد مطلب: ۶۶۶۷۰۹

آخرین جزئیات از سرقت بانک ملی/ سارقان روز بعد از سرقت به محل حادثه بازگشتند

آخرین جزئیات از سرقت بانک ملی/ سارقان روز بعد از سرقت به محل حادثه بازگشتند

به گفته رئیس پلیس تهران تمام جزئیات سرقت از بانک ملی ضبط شده است و سارقان خارج از کشور به ایران بازگردانده می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس پلیس تهران جزئیات جدیدی از ماجرای سرقت بانک ملی را تشریح کرد.

تسنیم گزارش داد، حسین رحیمی گفت: بر اساس آخرین اعتراف سارقان، افراد اصلی این سرقت چهار نفر بودند. سه برادر و یک پسرخاله. این سارقان ساعت ۱۰ شب جمعه در منزل پدری و با حضور پدر هماهنگی‌ها را انجام دادند.

رحیمی بیان کرد: دو نفر از متهمان به همراه همسر یکی از این دو، پیش از سرقت بلیط خروج از کشور را رزرو کرده بودند. آنها ساعت دو بامداد وارد بانک شدند. دو نفر کار مراقبت و آوردن آذوقه را برعهده داشتند. دو نفر نیز کار قطع لوازم حفاظتی و مراقبتی و سرقت را عهده‌‌دار بودند‌.

تقریبا ساعت ۱۶ کار آن‌ها تمام می‌شود و روز بعد متوجه می‌شوند اقلامی را در بانک جا گذاشته‌اند. پس مجددا به بانک مراجعه می‌کنند. برخی از این اقلام داخل بانک جاسازی شده بود که پلیس آنها را کشف کرده است.

وی افزود: اموال مکشوفه به خزانه بانک‌ ملی تحویل داده شده است. تیم ویژه‌ای از متخصصان در امر طلا و جواهر، نماینده پلیس و دستگاه قضائی طی پنج روز فعالیت، تلاش کردند تا اموال مکشوفه را شناسنامه‌دار کنند و تمام اموال را به خزانه بانک ملی تحویل دهند.

سارقان فراری به کشور برگشتند؟

رئیس پلیس تهران متذکر شد: لحظه به لحظه سرقت از بانک ملی توسط ۶ دوربین مستندات‌سازی شده است. روز گذشته‌ نیز جلسه‌ای توسط افسر رابط پلیس ما و کشور مقابل برگزار شد و منتظریم سه متهم که در خارج از کشور هستند، به کشور بازگردانده شوند.

حسین رحیمی یادآور شد: سریع‌ترین کشف در مقایسه با دیگر سرقت‌های مشابه مربوط به پلیس ایران‌ است. سارقان در کامپیوتر، هوابرش و … تخصص داشتند. آنها قصد داشتند طلاها را به مرز ببرند اما‌ موفق به این کار نشدند.

به نقل از ایسنا ، فرمانده انتظامی کل کشور دستاوردهای اخیر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ را در شناسایی و دستگیری سارقان صندوق امانات یکی از شعب بانک ملی را یکی از نشانه‌های پیشرفت فراجا دانست.

به گفته حسین اشتری سرقت از صندوق امانات بانکی ملی یکی از بزرگترین سرقت‌های دهه اخیر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    لطفا به خاطر از دست رفتن ابروی ۹۴ ساله بانک ملی به قیدفوریت نسبت به عزل باز نشسته نمودن مومنی مدیر امور شعب مستقل تهران اقدام نمایید باسپاس یک دلسوز بانک ملی