کد مطلب: ۳۸۰۶۲۸

نظرسنجی کیتکو ۷ ژوئن؛ روند صعودی طلا به دنبال گمانه‌زنی‌ها از کاهش نرخ بهره

نظرسنجی کیتکو 7 ژوئن؛ روند صعودی طلا به دنبال گمانه‌زنی‌ها از کاهش نرخ بهره

به دنبال گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره، در تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در هفتم ژوئن منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه با عبور از هزار و 342 دلار به بالاترین سطح 3.5 ماه گذشته رسید.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در هفتم ژوئن منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دنبال انتشار خبر ایجاد 75 هزار شغل در آمریکا، احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو افزایش یافته است. پیشتر اقتصاددانان برآورد کرده بودند که با توجه به رونق اقتصاد آمریکا، تعداد مشاغل خلق‌شده در ماه می به 177 هزار فرصت شغلی خواهد رسید.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو ، 16 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 12 نفر معادل 75 درصد، افزایش قیمت را پیش‌بینی کرده و چهار نفر معادل 25 درصد، هیچ نظری در مورد قیمت طلا در هفته آینده نداشتند. برای دومین هفته متوالی در میان تحلیلگران هیچ‌کس در مورد آینده بازار طلا در هفته جاری بدبین نبود.

همچنین از میان 607 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 398 رای‌دهنده، معادل 66 درصد افزایش قیمت طلا و 135 نفر، معادل 22 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 74 رای‌دهنده یا 12 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته هم اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

به گفته باب هابرکورن، تحلیلگر بازار طلا، به دنبال انتشار اخبار مربوط به مشاغل در آمریکا، پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره در آمریکا زودتر از زمان مورد انتظار کاهش یابد. ازاین‌رو قیمت طلا روند صعودی به خود گرفته است.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد پرایس فیوچرز می‌گوید: طلا یک هفته دیگر هم به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. اذعان فدرال‌رزرو مبنی بر بالا بودن نرخ بهره به این معناست که قیمت فلز زرد افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر افزایش تقاضا برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی و همچنین مصرف‌کنندگان هم از افزایش این فلز گرانبها حمایت می‌کند.

به گفته جورج جرو، مدیر موسسه مدیریت دارایی آربی‌سی، به دلیل نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهان و آمار ضعیف مربوط به مشاغل در آمریکا، احتمالا فدرال‌رزرو نرخ بهره را کاهش می‌دهد که این مساله کاهش ارزش دلار را هم به دنبال خواهد داشت.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بنک که نظری خنثی در باره قیمت طلا در هفته آینده دارد، می‌گوید: قیمت هزار و 350 دلار به‌ازای هر اونس احتمالا برخی از فروشندگان را به بازار طلا جذب کند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.