به گزارش تجارت نیوز، مسعود پزشکیان، رئیسجمهور، ادعا کرده بود ما ایرانیها شش برابر اروپا برق مصرف میکنیم. او در گذشته هم مدعی شده بود مصرف برق ایران چند برابر انگلستان، کانادا و آلمان است. اما این ادعا چقدر درست است؟
اینفوگرافی | سرانه مصرف برق ایران و کشورهای اروپایی چقدر است؟
|
سرانه مصرف برق در اتحادیه اروپا حدود ۳۶ درصد و مصرف برق بیست کشور اروپایی ۴۱ درصد بیشتر از ایران است.
نظرات
تبلیغات
آخرین اخبار
- نیروی دریایی سپاه: نقاط استقرار ارتش ترورستی آمریکا در منطقه مورد اصابت قرار گرفت
- تجاوز مجدد نظامیان صهیونیست به خاک سوریه
- ادعای ونس: اگر ایران درباره نحوه اجرای تفاهم نامه اختلاف نظر دارد، تماس بگیرد
- رئیس کمیسیون امنیت ملی: رئیسجمهور شکستخورده آمریکا به اصول مذاکره یا آتشبس پایبند نیست
- بورکینافاسو روابط دیپلماتیک خود را با فرانسه قطع کرد
- آماده باش پایگاههای نظامی آمریکا در خلیج فارس
- صدای چند انفجار در سیریک هرمزگان شنیده شد
- اعتراف آمریکا به نقض آتش بس؛ سنتکام حمله به ایران را تائید کرد
- امضای چارچوب سه جانبه صلح؛ ادعای آمریکا برای کمک ۳۰ میلیون دلاری به ارتش لبنان
- تاکر کارلسون: اسرائیل به ترامپ درباره برنامه هستهای ایران دروغ گفت

این ادعا نادرست هست ولی دلیل آن استفاده کشورهای اروپایی از انرژی برق برای گرمایش هست که در ایران از گاز برای گرمایش استفاده میشود و در نتیجه مقایسه مصرف برق اروپا با خاورمیانه معیار درستی را نمیدهد. در کل مصرف برق در ایران زیاد نیست بدلیل آنکه در بخش خانگی لوازم خانگی استاندارد هستند و مصرف زیادی ندارند و در بخش صنعتی هم ما کشور خیلی صنعتی بحساب نمی آییم و تنها دلیل ناترازی صادرات به عراق و مزارع ماینر هستند که بایستی مدیریت شوند.