به گزارش تجارت نیوز، مسعود پزشکیان، رئیسجمهور، ادعا کرده بود ما ایرانیها شش برابر اروپا برق مصرف میکنیم. او در گذشته هم مدعی شده بود مصرف برق ایران چند برابر انگلستان، کانادا و آلمان است. اما این ادعا چقدر درست است؟
اینفوگرافی | سرانه مصرف برق ایران و کشورهای اروپایی چقدر است؟
|
سرانه مصرف برق در اتحادیه اروپا حدود ۳۶ درصد و مصرف برق بیست کشور اروپایی ۴۱ درصد بیشتر از ایران است.
نظرات
تبلیغات
آخرین اخبار
- سردار شکارچی: هر تهدید ترامپ را با تودهنی پاسخ دادهایم
- عضو کمیسیون امنیت ملی: طرح تنگه هرمز آماده شده است
- اصرار بر رویکرد نسنجیده؛ انگلیس، آمریکا و متحدان ادعاها علیه ایران را تکرار کردند
- مثبتشدن تأثیر معدل پایه یازدهم در کنکور ۱۴۰۵ با دستور پزشکیان
- اخذ مالیات علیالحساب از پزشکان منتفی شد؟
- وضعیت دریاچه ارومیه شکننده است
- هشدار اورژانس تهران نسبت به گرمازدگی
- اینفوگرافی | نگاهی به ارزش تیمهای گروه I جام جهانی 2026
- تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس
- محسن توسلی رئیس اداره تشریفات حوزه وزارتی وزارت میراث فرهنگی شد
- آخرین وضعیت بازار طلا و سکه
- نتانیاهو: اردوغان آخرین کسی است که میتواند به اسرائیل درس اخلاق بدهد
- پزشکیان: مسیر خنثیسازی تحریمها از تقویت ظرفیتهای داخلی و علمی میگذرد
- بقائی: جام جهانی بهانهای برای تبعیض و آزار نمایندگان ملتها نشود
- بزرگترین عرضه اولیه بازار سرمایه امسال در بورس تهران برگزار میشود

این ادعا نادرست هست ولی دلیل آن استفاده کشورهای اروپایی از انرژی برق برای گرمایش هست که در ایران از گاز برای گرمایش استفاده میشود و در نتیجه مقایسه مصرف برق اروپا با خاورمیانه معیار درستی را نمیدهد. در کل مصرف برق در ایران زیاد نیست بدلیل آنکه در بخش خانگی لوازم خانگی استاندارد هستند و مصرف زیادی ندارند و در بخش صنعتی هم ما کشور خیلی صنعتی بحساب نمی آییم و تنها دلیل ناترازی صادرات به عراق و مزارع ماینر هستند که بایستی مدیریت شوند.