کد مطلب: ۸۹۱۷۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چالش یک شرکت برجسته تولید ماینر با کاهش ۵۰ درصدی فروش

چالش یک شرکت برجسته تولید ماینر با کاهش 50 درصدی فروش

شرکت کانان پس از سقوط 48 درصدی در فروش، با چالش‌های شدیدی مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کانان، تولید کننده برجسته ماینر بیت کوین، گزارش داده است که فروش دستگاه‌های ماینینگ خود را در سه ماهه گذشته به میزان 48 درصد کاهش داده است. گزارش درآمد Q3 (بخشی از سه‌ماهه سوم سال مالی) این شرکت چینی، که روز سه‌شنبه منتشر شد، تصویری تاریک از وضعیت مالی آن در محیط چالش‌برانگیز بازار کریپتو ارائه می‌دهد.

برای سه ماه منتهی به 30 سپتامبر 2023، کانان تنها 33 میلیون دلار درآمد ثبت کرده است. این رقم نسبت به 73.9 میلیون دلار در Q2 (سه‌ماهه دوم تقویم مالی) و به ویژه نسبت به 145.5 میلیون دلار در همین دوره سال گذشته، کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد. بخش زیادی از این درآمد ثبت شده، از فروش دستگاه‌های ماینر Avalon این شرکت به دست آمده است.

با وجود، تلاش‌ها برای کاهش قیمت دستگاه‌ها، کانان در جذب تقاضای جدید با مشکل روبرو شده است. این شرکت به دلیل رقابت شدید قیمتی از یک سود و کاهش قدرت خرید متقاضیان از سوی دیگر، چالش‌های زیادی را تجربه می‌کند. 

واکنش کانان به رکود بازار

کانان برای مقابله با رکود بازار،  در حال بررسی همکاری‌ها در حوزه ماینر و تلاش‌های بی‌وقفه برای یافتن فرصت‌های تجاری جدید، حتی در شرایط سخت بازار است.

صنعت کریپتو از ابتدای سال گذشته با کاهش درآمد و فعالیت کاربران مواجه شده است، به ویژه به دلیل افزایش نرخ بهره. این وضعیت دشوار ورشکستگی شرکت‌های بزرگ وام دهی کریپتو، صرافی‌ها و شرکت‌های ماینینگرا رقم زده است. حتی شرکت‌هایی که از این شرایط جان سالم به در برده‌اند نیز اغلب ناچار به تعدیل‌ها و اخراج‌های گسترده شده‌اند. 

عملکرد مقایسه‌ای شرکت‌های ماینینگ

در حالی که کانان با مشکلاتی روبرو است، دیگر شرکت‌های ماینینگ عمومی مانند CleanSpark (CLSK) و Marathon Digital (MARA)  شاهد احیای درآمد و ارزش سهام خود بوده‌اند، با این حال، کسب و کار ماینینگ کانان در Q3 به تنها 3.3 میلیون دلار رسیده است. این کاهش شدید 79.5 درصدی از رقم 15.9 میلیون دلار در دوره قبلی و 9.2 میلیون دلار در طی همین دوره در سال گذشته است.

جیمز جین چنگ، مدیر مالی کانان، این کاهش چشمگیر را به تعلیق فعالیت شرکت در قزاقستان به دلیل سیاست‌های محلی جدید و ورشکستگی طرف آمریکایی نسبت داده است.

با وجود این چالش‌ها، نانگنگ ژانگ، رئیس و مدیر عامل کانان، همچنان نسبت به آینده شرکت خود خوش‌بین است. او بر توسعه فعال زیرساخت‌های ماینینگ شرکت از طریق پروژه‌های آزمایشی در آمریکای شمالی و جنوبی تأکید کرده است.

ژانگ معتقد به چشم‌اندازهای بلندمدت سیستم بیت کوین است و اطمینان دارد که تجربه شرکت در عبور از این زمان‌های پرتلاطم و بهره‌برداری از رشد قیمت‌های آتی در بیت کوین به آن‌ها کمک خواهد کرد. فشار مالی بر کانان در زیان خالص 80.1 میلیون دلاری آن در سه ماهه سوم واضح است که به طور عمده تحت تأثیر کاهش ارزش 53.9 میلیون دلاری موجودی شرکت بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.