فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۱۹۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قوانین جدید مالیاتی برای دارندگان رمز ارز در خارج از برزیل

قوانین جدید مالیاتی برای دارندگان رمز ارز در خارج از برزیل

برزیل قصد اعمال مالیات 15 درصدی بر درآمد رمز ارزهای خارجی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دارندگان رمز ارزهایی که در صرافی‌های خارج از کشور برزیل نگهداری می‌شوند، به زودی ممکن است با یک قانون مالیاتی جدید روبرو شوند. پس از تصویب اخیر این قانون توسط سنای فدرال برزیل، افراد ممکن است مجبور شوند تا 15 درصد مالیات بر درآمد حاصل از این دارایی‌های دیجیتالی را پرداخت کنند. این اقدام در راستای همسان‌سازی درآمد رمز ارزهای خارجی با نرخ‌های مالیاتی داخلی صورت می‌گیرد.

مسیر قانونگذاری و انتظار برای تأیید رئیس‌جمهور

انتظار می‌رود این لایحه که پیش از این در مجلس نمایندگان تصویب شده است، توسط رئیس‌جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا نیز تأیید شود.

بر اساس گزارش Cointelegraph Brazil، دولت او مدتی است که این تغییرات را در قوانین مالیاتی آغاز کرده است. اجرای این مالیات از تاریخ 1 ژانویه 2024 برای ساکنین برزیلی که بیش از 6,000 رئال برزیلی (1,200 دلار) از صرافی‌های مستقر خارج از برزیل درآمد کسب کنند، آغاز خواهد شد.

جزئیات مالیاتی و اهداف مالی دولت

درآمدهایی که پیش از 31 دسامبر دسترسی پیدا کنند، با مالیات 8 درصدی مواجه می‌شوند. اما درآمدهای کسب شده پیش از تاریخ اجرای قانون جدید، هنگام دسترسی توسط صاحب آن‌ها مشمول مالیات خواهند بود.

دولت برزیل امیدوار است 20.3 میلیارد رئال برزیلی (تقریباً 4 میلیارد دلار) از این مالیات در سال 2024 کسب کند. این قانون جدید شامل صندوق‌های انحصاری یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری با یک سهامدار و همچنین شرکت‌های خارجی فعال در بازار مالی برزیل می‌شود.

مخالفت و زمینه‌های نظارتی

این لایحه با مخالفت سناتور روژریو مارینیو روبرو شده است. وی رویکرد دولت را به دلیل مدیریت مالی ضعیف آن مورد انتقاد قرار داده است. علاوه بر این، در تاریخ سپتامبر، روبرتو کامپوس نتو، رئیس بانک مرکزی برزیل، برنامه‌هایی را برای تشدید نظارت بر رمز ارزها در ارتباط با افزایش چشمگیر محبوبیت آن در کشور اعلام کرد.

بانک مرکزی برزیل از ماه ژوئن، صلاحیت نظارت بر ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی را به دست آورده است. اوراق بهادار مبتنی بر رمز ارز در برزیل توسط کمیسیون ولرز موبیلیاریوس معادل کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا، تنظیم خواهند شد.

چشم‌انداز رمز ارز در برزیل

این ابتکار مالیاتی بازتابی از دیدگاه برزیل در مورد رمز ارزها و یکپارچگی آن‌ها در سیستم مالی گسترده‌تر است. با نظارت نزدیک بانک مرکزی و نهادهای نظارتی بر استفاده از دارایی‌های دیجیتالی، برزیل به سازگاری با مقررات مالی خود در پاسخ به ماهیت پویای بازار رمز ارز ادامه می‌دهد.

قانون مالیاتی آتی به عنوان یک گام مهم در فرآیند تنظیم و نظارت در فضای رمز ارز دیده می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.