خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۳۸۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت خودرو برای هفته آینده/ آزادسازی واردات روند بازار را تغییر می‌دهد؟

پیش بینی قیمت خودرو برای هفته آینده/ آزادسازی واردات روند بازار را تغییر می‌دهد؟

قیمت خودرو امروز جمعه 29 تیر 1403 با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو تغییری ندارد. اخیراً خبری مبنی‌بر آزادسازی واردات خودرو برای همه مردم منتشر شد که به معنی تسهیل روند واردات است؛ اما این موضوع چه تأثیری روی روند بازار خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، جمعه، 29 تیر 1403 به دلیل تعطیلی‌های هفته اخیر و همچنین امروز، هیچ نوسانی نسبت به روز گذشته ندارد.

روز چهارشنبه علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم از آزادسازی واردات خودرو برای همه مردم ایران خبر داد. بر اساس این خبر، تمامی ایرانیان می‌توانند بدون ثبت سفارش از شرکت‌های واردکننده، اقدام به واردات خودرو کنند؛ اما خبر فوق چه تأثیری روی بازار خودرو خواهد داشت؟

بر اساس قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، قیمت خودرو در هفته اخیر به دلیل تعطیلی‌های عاشورا و تاسوعا، تغییر چندانی نداشت.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی نسبت به اولین روز هفته، با ثبات بود.

کوییک S دنده‌ای با مدل 1403 یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو که در هفته گذشته، 12 میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته با کاهش 1.5 میلیون تومان دیگر به محدوده 411 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

شاهین G با مدل 1403، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا و یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روزهای بازار به شمار می‌رود که در هفته گذشته افت قیمت 16 میلیون تومانی را ثبت کرده بود، این هفته یک میلیون تومان دیگر کاهش قیمت داشت و به نرخ 717 میلیون تومان رسید.

پژو 207i دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار محسوب می‌شود که در یک هفته گذشته حدود 20 میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، از ابتدای هفته جاری دو میلیون تومان رشد قیمت داشت و روی کانال 740 میلیون تومان قرار گرفت.

پژو پارس LX TU5 یکی از محصولات پر سر و صدای ایران خودرو است که پس از فروکش کردن هیجان خبر توقف تولید آن در هفته پیش 13 میلیون تومان ارزان شد. این سدان محبوب طی هفته اخیر نیز هفت میلیون تومان دیگر افت قیمت داشت و به 860 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز از ابتدای هفته اخیر نوسان چندانی نداشت.

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که در طول سه هفته پیش 36 میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته چهار میلیون تومان رشد قیمت داشت و با نرخ 788 میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 به شمار می‌رود که در هفته گذشته 12 میلیون تومان گران‌تر شده بود، این هفته 16 میلیون تومان ارزان‌تر شد و در نهایت با 954 میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور که هفته پیش رشد پنج میلیون تومانی را ثبت کرده بود، این هفته آن‌را جبران کرد و دوباره با افت پنج میلیون تومانی به همان قیمت یک میلیارد و 625 میلیون تومان بازگشت.

فیدلیتی پرایم پنج‌نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که هفته گذشته 25 میلیون تومان افت قیمت داشت، این هفته 10 میلیون تومان دیگر ارزان‌تر شد و به نرخ یک میلیارد و 925 میلیون تومان رسید.

پیش بینی قیمت خودرو برای هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: با توجه به تعطیلی‌های هفته اخیر، همان‌طور که پیش بینی می‌شد بازار خودرو در رکود کامل بود و نوسانات چندانی نداشت. این رکود در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت و به نظر می‌رسد حداقل تا زمان روی کار آمدن دولت و کابینه جدید، قیمت خودرو افت‌وخیز چندانی را تجربه نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اگرچه سخنگوی دولت فعلی صحبت‌هایی که سال گذشته نیز مطرح بود را دوباره بر سر زبان آورده و واردات خودروهای نو و دست دوم را به عنوان یکی از دستاوردهای جدید خود معرفی کردند؛ اما باید گفت که مشکل آزادسازی واردات نیست، چراکه واردات خودرو پیش از این نیز آزاد بود. مشکل اصلی واردات قطره‌چکانی و تخصیص محدود ارز برای واردات خودرو است.

جعفری افزود: اگر دولت قصد داشت روند واردات خودرو را تسهیل کند، می‌توانست مبدأ ارز تخصیصی را آزاد کند تا از این طریق، بانک مرکزی تنها منبع تأمین ارز واردات نباشد. چرا باید بانک مرکزی به عنوان منشأ تأمین ارز شناخته شده و این تعهد برای دولت جدید ایجاد شود؟

این کارشناس بازار خودرو در نهایت گفت: دولت سیزدهم اگر واقعاً به فکر مردم بود، طی این سه سال اقداماتی انجام می‌داد و تصویب قوانین عجله‌ای در روزهای پایانی در کنار تعهدات و وعده‌های بسیاری که در حوزه واردات خودرو انجام نشد، نمی‌تواند تأثیری روی بازار داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.