فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۶۷۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

نگاهی به گران ترین موتورسیکلت های بازار جهانی + اینفوگرافیک

نگاهی به گران ترین موتورسیکلت های بازار جهانی + اینفوگرافیک

در بازار موتورسیکلت همانند بازار خودرو، محصولاتی پیدا می‌شوند که با توجه به دقت و مهندسی انجام‌شده روی طراحی آن، از قیمت بالایی برخوردار هستند. در ادامه فهرستی از گران ترین موتورسیکلت های بازار جهانی معرفی می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

اغلب افراد بر این باورند که موتورسیکلت نسبت به خودرو قیمت پایین‌تری دارد، اما در این گزارش گران ترین موتورسیکلت های بازار جهانی معرفی می‌شوند که با دیدن قیمت آنها متوجه شوید چنین نیست. لازم به ذکر است که برای گردآوری این فهرست، گران‌ترین محصولات موتورسیکلت‌سازان مطرح جهانی بررسی شده که از توان حرکتی خارق‌العاده و فناوری‌های هوشمندانه استفاده می‌کنند.

در ادامه فهرستی از 10 موتورسیکلت گران‌قیمت بازار جهانی معرفی می‌شوند که می‌توان گفت نسبت به بسیاری از خودروها، قیمت بالاتری دارند.

گران ترین موتورسیکلت های جهان

آمریکا در صدر گران ترین موتورسیکلت های بازار جهانی

با وجود اینکه صنعت موتورسیکلت سازی آمریکا، ژاپن و ایتالیا همواره در حال رقابت با یک‌دیگر هستند، اما همانطور که در فهرست فوق مشاهده می‌شود، سه محصول آمریکایی در صدر گران ترین موتورسیکلت‌های بازار هستند.

1. کمبت موتورز ریث

کمبت موتورز ریث (Combat Motors Wraith) با اصالت آمریکایی، گران‌قیمت‌ترین موتورسیکلت تولید انبوه بازار به شمار می‌رود که قیمتی برابر با 155 هزار دلار دارد. این موتورسیکلت 2.1 لیتری، حداکثر قدرتی برابر با 108 اسب‌بخار و 195 نیوتن‌متر را تولید می‌کند که برای موتورسیکلتی با این ابعاد، اعجاب انگیز است. اگرچه تعداد زیادی از این موتورسیکلت به تولید رسیده اما شرکت تولیدکننده آن از محدود بودن تیراژ کمبت موتورز ریث خبر داده است.

کمبت موتورز ریث

2. آرچ 1 اس

شرکت آمریکایی آرچ به تولید موتورسیکلت‌های گران‌قیمت و سفارشی معروف است، اما یکی از گران‌ترین محصولات آن به آرچ 1 اس (Arch 1s) مربوط می‌شود. این موتورسیکلت با پیشرانه دو لیتری، پرچمدار محصولات آرچ به شمار می‌رود که توانایی تولید حداکثر 156 نیوتن متر را داراست. آرچ 1 اس با قیمت 128 هزار دلار توسط شرکت سازنده به فروش می‌رسد.

آرچ 1 اس

3. کورتیس 1

به جرعت می‌توان گفت که عجیب‌ترین طراحی در بین موتورسیکلت‌های فهرست موجود، مربوط به کورتیس 1 (Curtiss 1) می‌شود. این موتورسیکلت برقی، اصالت آمریکایی دارد و پیشرانه آن توانایی تولید حداکثر 110 اسب‌بخار و 200 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. فروش این موتورسیکلت از سال جاری میلادی و با قیمت 120 هزار دلار آغاز می‌شود.

کورتیس 1

4. چلنجر RR هندی

دومین موتورسیکلت با طراحی غیرمعمول و همچنین تنها موتورسیکلت هندی فهرست به چلنجر RR هندی (Indian Challenger RR King Of The Baggers) مربوط می‌شود. این موتور که حاصل علاقه شدید مردم هند به موتورسیکلت محسوب می‌شود، تنها در 29 نسخه به تولید رسیده که همگی آن‌ها پیش از آغاز عرضه به فروش رفته است. چلنجر RR هندی با موتور 1800 سی‌سی و قیمتی معادل 92 هزار و 230 دلار توسط شرکت سازنده در بازار به فروش رسیده است.

چلنجر RR هندی

5. باس هاس لیمیتد سوپر اسپرت بلوک بزرگ

همانطور که از نام این موتورسیکلت پیداست، قدرتمندترین پیشرانه در فهرست فوق به باس هاس لیمیتد سوپر اسپرت بلوک بزرگ مربوط می‌شود. این موتورسیکلت به یک پیشرانه اعجاب‌انگیز 8.1 لیتری مجهز شده که به ادعای شرکت سازنده آمریکایی آن، حداکثر 600 اسب‌بخار و 770 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتورسیکلت قیمتی برابر با 73 هزار و 270 دلار دارد.

باس هاس لیمیتد سوپر اسپرت بلوک بزرگ

6. بیموتا تسی اچ 2

پس از تصاحب پنج ردیف اول فهرست، نوبت به موتورسیکلت‌سازان ایتالیایی می‌رسد. هرچند ممکن است که برند بیموتا چندان شناخته شده نباشد، اما بیموتا تسی اچ 2 (Bimota TESI H2) عمدتاً از آلومینیوم سبک وزن ساخته شده است و پیشرانه آن حداکثر 228 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتورسیکلت با قیمت 72 هزار دلار از سمت شرکت ایتالیایی بیموتا به فروش می‌رسد.

بیموتا تسی اچ 2

7. دوکاتی استریت فایتر چهار سیلندر لامبورگینی

دو شرکت ایتالیایی دوکاتی و لامبورگینی که تحت مالکیت شرکت خودروسازی آئودی است، با تلفیق مهندسی خودرو و موتورسیکلت توانستند دوکاتی استریت فایتر چهار سیلندر لامبورگینی (Ducati Streetfighter V4 Lamborghini) را تولید کنند که طراحی زیبای آن، مستقیاً از لامبورگینی STO الهام گرفته شده است. پیشرانه 1.1 لیتری این موتورسیکلت حداکثر 208 اسب‌بخار و 122 نیوتن‌متر قدرت تولید می‌کند و با قیمت 68 هزار دلار به فروش می‌رسد.

دوکاتی استریت فایتر چهار سیلندر لامبورگینی

8. کاوازاکی نینجا H2R

در نهایت هشتمین موتورسیکلت گران‌قیمت بازار به یکی از شرکت‌های معروف ژاپنی رسید. کاوازاکی نینجا (Kawasaki Ninja H2R) با پیشرانه یک لیتری خود، قادر به تولید حداکثر قدرتی معادل 310 اسب‌بخار و 165 نیوتن‌متر است. این موتورسیکلت معروف ژاپنی با قیمت 58 هزار و 100 دلار به فروش می‌رسد.

کاوازاکی نینجا H2R

9. ام وی آگوستا راش 1000

پس از تنها یک موتورسیکلت ژاپنی، مقام نهم دوباره به شرکت ایتالیایی رسید. ام وی آگوستا راش 1000 (MV Agusta Rush 1000) هم پیشرانه یک لیتری دارد که حداکثر 208 اسب‌بخار قدرت و 116 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتورسیکلت ایتالیایی با قیمت 58 هزار و 100 دلار به فروش می‌رسد.

ام وی آگوستا راش 1000

10. دوکاتی پانیگیل چهار سیلندر آر

و در نهایت، دهمین موتورسیکلت گران‌قیمت بازار جهانی که در حال حاضر به تولید می‌رسد به دوکاتی پانیگیل چهار سیلندر آر (Ducati Panigale V4 R) ایتالیایی ختم می‌شود. این موتورسیکلت هم به پیشرانه یک لیتری مجهز شده که حداکثر قدرت تولیدی آن به 237 اسب‌بخار و 118 نیوتن‌متر می‌رسد. این موتورسیکلت ایتالیایی قیمتی برابر با 45 هزار و 500 دلار دارد.

دوکاتی پانیگیل چهار سیلندر آر

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.