فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۹۹۶

قیمت بازاری خودروهای پرتقاضای هفته‌ + جدول

قیمت بازاری خودروهای پرتقاضای هفته‌ + جدول

بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت همچنان کم نوسان بود و تنها سه خودرو نسبت به هفته پیش رشد قیمت را تجربه کردند.

به گزارش تجارت نیوز،

پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی، رانا پلاس و اطلس سه خودرویی بودند که در پایان هفته سوم شهریور به نسبت هفته پیش رشد قیمت را تجربه کردند. بررسی‌های خبرنگار اقتصادنیوز نشان می‌دهد هر سه خودرو رشدی حدود یک درصدی را در کارنامه ثبت کردند. این افزایش قیمت یک درصدی در شرایط معمول بازار چندان قابل توجه نیست اما در بازاری که اکثر خودروها یا اُفت قیمت داشتند یا با قیمت‌های هفته گذشته خود در بازار حاضر بودند، این رشد یک درصدی به چشم می‌آید.

بنابراین می‌توان گفت پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی، رانا پلاس و اطلس در پایان هفته سوم شهریور سال جاری چشم بازار شدند. بررسی اقتصادنیوز از قیمت پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی نشان می‌دهد این خودرو با قیمتی حول و حوش ۷۳۵ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار داشت که نسبت به هفته گذشته رشد قیمتی حدود ۵ میلیون تومانی را به خود دیده است.

قیمت خودرو

رانا پلاس و اطلس هم با همین میزان رشد به ترتیب با قیمت‌هایی حول و حوش ۶۰۵ میلیون و ۵۱۵ میلیون تومان از سوی فروشندگان به بازار عرضه شدند. به گزارش اقتصادنیوز، می‌توان گفت در هفته‌ای که اکثر فروشندگان خودرو هیجان چندانی برای عرضه خودروی در اختیار خود نداشتند، فروشندگان پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی، رانا پلاس و اطلس با لبی خندان در بازار حضور داشتند. اما در میان خودروهایی که اُفت قیمت را تجربه کردند تارا با گیربکس اتوماتیک V4 LX با کاهش حدود ۱.۶ درصدی بیشترین ریزش قیمت را به نام خود ثبت کرد.

این محصول ایران خودرو هفته پیش با قیمتی نزدیک به ۹۳۰ میلیون تومان داد وستد شد، اما در پایان هفته سوم آخرین ماه تابستان ۱۴۰۳ با کاهش قیمت حدود ۱۵ میلیون تومانی روبرو شد. دنا با گیربکس اتوماتیک موتور توربو آپشنال بعد از تارا V4 LX بیشترین کاهش قیمت را به خود دید. دنا با گیربکس اتوماتیک موتور توربو آپشنال اُفتی حدود ۱.۵ درصدی را تجربه کرد و همانند تارا V4 LX  حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شد. قیمت این خودروی اتوماتیک در پایان هفته سوم شهریور تا حوالی ۹۴۰ میلیون تومان پایین آمد.

دیگر عضو خانواده تارا یعنی تارا  V1P با گیربکس دستی نیز رتبه سوم کاهش قیمت را به خود اختصاص داد. قیمت تارا V1P به نزدیکی ۷۵۵ میلیون تومان رسید و کاهش حدود ۱۰ میلیون تومانی را در کارنامه ثبت کرد. این کاهش قیمت به زبان درصد حدود ۱.۳ درصد بود. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت هایما S7 هم تا حدود یک میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان پایین آمد. این خودروی مونتاژی هفته گذشته با قیمت حول و حوش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در بازار حاضر بود. هایما S7 پلاس شاهد کاهش حدود یک درصدی قیمت خود بود.

به نظر می‌رسد برخلاف پیش بینی برخی از معامله گران بازار خودرو بعد از پایان محرم و صفر هنوز از رکودی که به واسطه این دو ماه بر بازار حاکم شده بود، خارج نشده است.

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.