فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۸۷۷

کارشناس حوزه فناوری و بلاکچین در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» بررسی کرد:

آیا ریپل ارزش خریدن دارد؟ / فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو

آیا ریپل ارزش خریدن دارد؟ / فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو

ارز دیجیتال ریپل در چند وقت گذشته مشکلاتی پیدا کرد که باعث افت شدید ارزش آن شد. اما تحلیل‌ها نشان می‌دهد ریپل در روزهای آینده می‌تواند به ارزش سابق خود و شاید بالاتر از آن دست پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در تحلیل ارزش ارزهای دیجیتال علاوه بر تحلیل تکنیکال باید به اخباری که درباره آن رمز ارز منتشر می‌شود توجه کرد زیرا به‌جز عرضه و تقاضا، جو روانی حاکم بر بازار در ارزش گذاری ارزهای دیجیتال تاثیر دارد.

ادعای کمیسیون اوراق بهادار آمریکا ریپل را زمین زد

سیاوش علی‌احمدی، کارشناس حوزه فناوری و بلاکچین، در پاسخ به این سوال تجارت‌نیوز که آیا ارز دیجیتال ریپل ارزش خرید دارد گفت: رفتار رمز ارز ریپل در بازه‎‌های زمانی گذشته همواره مشابه آلت‌کوین‌های مطرحی مانند بیت‌کوین و اتریوم بوده است. اما اتفاق مهمی که برای ریپل در خارج از بازار رمز ارزها افتاد، دادگاهی بود که با کمیسیون اوراق بهادار آمریکا داشت. زیرا کمیسیون اوراق بهادار آمریکا ادعا کرده بود ریپل بدون پشتوانه ارزش خودش را بالا می‌برد. لذا این ادعا و دادگاهی شدن باعث شد ارزش ریپل افت شدیدی پیدا کند و از محدوده بیش از 2 دلار به 40 سنت ریزش کند.

او ادامه داد: پس از ماجرای دادگاه بورس اوراق بهادار آمریکا که در حال حاضر هم ادامه دارد، رفتار ریپل برخلاف روال عادی که نمایانگر رفتار بیت‌کوین بود، از ساختار خود خارج شد و رفتار بریش (خرس) که یک سیر نزولی است را از خود نشان داد. اما اکنون این رفتار نزولی در دامنه فعلی کمرنگ شده و رو به حذف شدن است و این مساله نشانه‌ای است از اینکه رپیل به مرزهای بالاتر جدیدی در امسال خواهد رسید.

کف قیمت پایین‌تر نمی‌آید و آماده جهش است

علی‌احمدی ابراز کرد: به نظر من رمز ارز ریپل کف قیمتی خود را در نقاطی در ماه گذشته دیده است و هرگز به آن کف قیمتی برنمی‌گردد و مرزهای بالای جدید را لمس می‌کند. شاخص RSI نشان می‌دهد ارز دیجیتال ریپل به مدت طولانی در دامنه مشخصی نوسان داشته و نشان داده در هر سقوط نسبی، قدرتش را از دست نداده و در برگشت توانسته سقف جدیدی را به دست آورد.

رشد 50 درصدی در دو هفته

او ادامه داد: در اواسط ماه گذشته که ما شاهد کف قیمتی بیت‌کوین بوده‌ایم، ریپل هم به کف قیمتی 40 سنت رسید و الان به 61 سنت رسیده که نشان‌دهنده رشد 50 درصدی بوده در حالی که بیت‌کوین چنین رشدی نداشته است. رشد ریپل حتی باعث شد صعود یک‌پله‌ای در ارزش بازار خود تجربه کند و از رمز ارزهای دوج، کاردانو، شیبا و تون بالاتر قرار گیرد.

با اینکه ارزهای دیجیتال بیت‌کوین، اتریوم، BNB و سولانا بازارهای باثبات‌تری دارند اما اکنون بازار برای ریپل بسیار مساعد است. رپیل از کف هفتگی خود که 54 سنت بوده به 62 سنت رسیده و در بازه زمانی امروز حدود 0.3 درصد از شروع روز رشد کرده و این رشد یک بازار با ماهیت صعودی را نوید می‌دهد. بازار ریپل با 34 میلیارد دلار سرمایه، ششمین بازار ارزشمند در بین دیگر ارزهای دیجیتال است.

احتمال رشد 5 برابری برای ارز دیجیتال ریپل

این کارشناس حوزه بلاکچین پیش‌بینی کرد: با شروع ماه آگوست یعنی در هفته آینده به نظر می‌رسد ریپل به مرز همیشگی خود در محدوده یک یا دو دلار برسد. این اتفاق می‌تواند بازار را برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت جذاب کند. زیرا اگر ریپل بتواند به محدوده‌های سه دلار و بالاتر برسد حداقل می‌تواند یک رشد پنج برابری نصیب سرمایه‌گذاران خود کند. اگر همین رشد را از بیت‌کوین انتظار داشته باشید، باید بیت‌کوین به بالای 300 هزار دلار برسد تا چنین سودی را عاید مشتریانش کند.

ریپل شاید به بالای 7 دلار برسد

سیاوش علی‌احمدی در پاسخ به این سوال که ریپل در ATH بعدی به چه محدوده قیمتی می‌رسد پاسخ داد: پیش‌بینی‌های من نشان می‌دهد تا اواسط مردادماه ریپل به سقف نسبی خود که نزدیک به دو دلار است خواهد رسید که حدود چهار برابر قیمت فعلی است. البته باید این نکته را خاطرنشان کرد که وضعیت ارزش ریپل صرفاً بر پایه عرضه و تقاضا نیست و جو روانی ناشی از کمیسیون اوراق بهادار آمریکا در بالا و پایین شدن ارزش ریپل تاثیر زیادی دارد. با اینکه صحبت‌ها حاکی از برنده شدن رپیل در دادگاه است اما باز این حاشیه می‌تواند دردسرساز باشد. اگر در آینده، کمیسیون اوراق بهادار آمریکا برای رپیل حاشیه جدید درست نکند، این ارز می‌تواند به محدوده قیمتی بالاتر از هفت یا 9 دلار هم برسد.

او در پاسخ به این سوال که رسیدن به بازه قیمتی هفت دلار تا چه زمانی اتفاق می‌افتد توضیح داد: اگر دادگاه خللی در بازار ریپل ایجاد نکند این رمز ارز تا شروع مهر می‌تواند به بازه بالاتر از هفت دلار برسد. ناگفته نماند این عددهای گفته‌شده ناشی از تحلیل تکنیکال است اما در دنیای رمزارز صرفاً تحلیل تکنیکال نشان‌دهنده رفتار بازار نیست و اخبار خارج از این بازار هم در رفتاری که ارزهای دیجیتال نشان می‌دهند موثر است.

چه محدوده‌ای برای خرید مناسب است؟

علی‌احمدی در جواب این سوال که چه محدوده قیمتی مناسب خرید ارز دیجیتال ریپل است گفت: در بازه قیمت 60 سنت و حداکثر 65 سنت بازه قیمتی مناسبی است که می‌توان برای بردی بزرگ‌تر روی آن ریسک کرد. اما محدوده‌ای که در آن خرید را توصیه می‌کنم محدوده زیر 55 سنت است. به طور کلی خرید در محدوده 40 تا 55 سنت محدوده عالی، 55 تا 60 سنت محدوده خوب و 60 تا 65 سنت محدوده قابل قبول است. اما نکته مهم اینکه اگر در تحلیل تکنیکال آینده، نوسان قیمت به زیر 50 سنت برسد تحلیل فعلی برای رشد ریپل قابل قبول نیست و نشان‌دهنده سیر نزولی مجدد و ممکن است رشد ریپل به این زودی رخ ندهد. اما ریزش زیر 50 سنت به‌شدت بعید است.

او در پایان گفت: بشخصه زیر 55 سنت حتماً خرید می‌کنم. زیر 60 سنت باز هم بارغبت خرید می‌کنم و نهایتاً سعی می‌کنم تا قبل از بالاتر رفتن از محدوده 65 سنت خرید خود را انجام دهم. زیرا پیش‌بینی نشان می‌دهد اگر رپیل قیمت 65 سنت را رد کند شیب صعودی زیادی می‌گیرد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.