فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۰۴۲۷۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

آمازون به استارتاپ های هوش مصنوعی اعتبار رایگان اهدا می‌کند

آمازون به استارتاپ های هوش مصنوعی اعتبار رایگان اهدا می‌کند

آمازون به استارتاپ های هوش مصنوعی برای استفاده از این فناوری اعتبار رایگان اهدا می‌کند.چنین اقدامی می‌تواند تاثیر زیادی در سرعت پیشرفت اکوسیستم داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، آمازون وب‌سرویس یا AWS با تعریف برنامه‌ای برای حمایت از استارتاپ های هوش مصنوعی، اقدام استراتژیکی برای تثبیت موقعیت خود در این حوزه‌ (AI) انجام داده است. مدیران این شرکت در مصاحبه‌ اخیر با رویترز، از گسترش برنامه‌ اعتبار رایگان خود برای استارتاپ‌ ها خبر داده‌اند که به‌طور خاص هزینه‌ استفاده از مدل‌های پیشرو هوش مصنوعی را هدف قرار می‌دهد.

این ابتکار به عنوان راهی برای جذب استارتاپ های هوش مصنوعی جدید و افزایش سهم بازار پلتفرم AI آمازون، یعنی Bedrock، تلقی می‌شود.

اعتبار رایگان آمازون به استارتاپ های هوش مصنوعی

هاوارد رایت معاون رئیس و رئیس جهانی استارتاپ‌‌ها در آمازون وب‌سرویس گفت: «این یک موقیعت برای بازگشت به اکوسیستم استارتاپی است. در عوض، امیدواریم استارتاپ های هوش مصنوعی همچنان آمازون وب‌سرویس را به عنوان اولین ایستگاه برای سفر خود انتخاب کنند و این سرویس همچنان به عنوان یک پایگاه برای استارتاپ‌ها شناخته شود.»

به طور کلی، هزینه استفاده از مدل‌های قدرتمند هوش مصنوعی می‌تواند مانع قابل توجهی برای استارتاپ‌‌ها باشد. برنامه‌ گسترش‌یافته‌ آمازون وب‌سرویس، با ایحاد بستری برای استارتاپ های هوش مصنوعی به منظور استفاده از تسهیلات مخصوصی مانند سرویس‌های ارائه‌دهنده مختلف، از جمله Anthropic، Meta، Mistral AI و Cohere، به از میان برداشتن این مانع کمک می‌کند.

این انتخاب تضمین می‌کند که استارتاپ های هوش مصنوعی بدون محدود شدن در اکوسیستم، به طیف وسیع‌تری از قابلیت‌های این فناوری دسترسی داشته باشند.

مزیت اعتبار آمازون وب‌سرویس

حرکت جدید آمازون پس از سرمایه‌گذاری قابل توجه این شرکت در Anthropic، یک شرکت تحقیقاتی برجسته‌ هوش مصنوعی، صورت می‌گیرد. این قرارداد چهار میلیارد دلاری نه تنها تامین مالی حیاتی را برای Anthropic فراهم کرده، بلکه مشارکت بین دو نهاد را نیز تقویت می‌کند. به عنوان بخشی از توافق، Anthropic از آمازون وب‌سرویس به عنوان ارائه‌دهنده‌ اصلی خدمات ابری خود برای ساخت و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی‌اش استفاده خواهد کرد و از تراشه‌های اختصاصی Trainium و Inferentia آمازون وب‌سرویس بهره می‌برد.

رایت توضیح داد: «اعتبار رایگان ما مستقیماً به درآمد Anthropic، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های موجود در Bedrock کمک می‌کند. این نمونه‌ای از تعهد ما به ساخت یک اکوسیستم قوی هوش مصنوعی است و ما در این مورد جدی هستیم.»

او همچنین تاکید کرد که آمازون وب‌سرویس، مزیتی منحصر به فرد برای استارتاپ های هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. تعهد این مجموعه به پرورش این اکوسیستم فراتر از گسترش برنامه‌ اخیرش است. در طول یک دهه گذشته، این شرکت اعتبار شگفت‌انگیزی به ارزش شش میلیارد دلار را در اکوسیستم استارتاپی توزیع کرده است.

کمک به پیشبرد نوآوری در حوزه استارتاپی

بدون شک، این حمایت مستمر نقش کلیدی در پیشبرد نوآوری و رشد در حوزه‌ استارتاپ‌ها ایفا کرده است.

به عنوان مثال، آمازون وب‌سرویس با Y Combinator، یک شتاب‌دهنده‌ استارتاپ مشهور، برای ارائه ۵۰۰ هزار دلار اعتبار به آخرین گروه راه‌اندازی‌شده در ژانویه همکاری کرده است. این اعتبارات را می‌توان نه تنها برای مدل‌های پیشرو هوش مصنوعی، بلکه برای تراشه‌های طراحی‌شده‌ سفارشی خود آمازون نیز استفاده کرد و بدین ترتیب، ادغام بین استارتاپ های هوش مصنوعی و پلتفرم آمازون وب سرویس عمیق‌تر می‌شود.

رقابت شرکت‌های بزرگ برای جذب استارتاپ‌های هوش مصنوعی

البته آمازون وب‌سرویس به عنوان بازیگر اصلی بازارهای دیجیتال و اکوسیستم استارتاپی، تنها مجموعه‌ای نیست که برای جذب استارتاپ های هوش مصنوعی تلاش می‌کند. این یک رقابت شدید است. غول‌های دیگری مانند مایکروسافت و گوگل کلود نیز مشوق‌های مشابهی ارائه می‌دهند.

مایکروسافت اعتباراتی را به طور خاص برای مدل‌های توسعه‌یافته توسط OpenAI، یک شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی پیشرو دیگر، ارائه می‌دهد. در همین حال، گوگل اعتباراتی را تعریف کرده است که می‌تواند برای مجموعه‌ عظیمی یعنی بیش از ۱۳۰ مدل هوش مصنوعی موجود در پلتفرم Vertex AI، امکانات زیرساختی فراهم کند. 

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.