کد مطلب: ۸۹۴۶۹۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

کاهش ۲۲ درصدی فرار مالیاتی در آمریکا/ در سال ۲۰۲۲ بیش از ۶۱ هزار مورد فرار مالیاتی گزارش شده است

کاهش 22 درصدی فرار مالیاتی در آمریکا/ در سال 2022 بیش از 61 هزار مورد فرار مالیاتی گزارش شده است

گزارش مبلغ کمتر، پرداخت کمتر و بهشت‌های مالیاتی خارج از کشور، همگی به شکاف‌های مالیاتی قابل‌توجه در کشورهای سراسر جهان کمک می‌کنند. اکثر آمریکایی‌ها مالیات خود را به‌موقع پرداخت می‌کنند و معتقدند که این وظیفه مدنی آن‌هاست. با این حال، ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری درآمد مالیاتی خود را به دلیل فرار مالیاتی از دست می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ایالات متحده آمریکا در سال 2017 به دلیل گزارش کمتر مبلغ برای پرداخت نکردن مالیات و پرداخت ناکافی مالیات‌ها، نزدیک به 190 میلیارد دلار از دست داد. هم افراد و هم شرکت‌ها، در این قضیه که به اقتصاد آسیب می‌رساند و منجر به کاهش بودجه می‌شود، مقصرند.

546456456

پیشرفت مالیاتی

85 درصد از آمریکایی‌ها مالیات را به‌موقع پرداخت می‌کنند. ایالات متحده در سال‌های 2014 تا 2016، 496 میلیارد دلار و در سال 2017، 188.8 میلیارد دلار از دست داد. در سال مالی 2022، 61142 مورد به ایالات متحده گزارش شد. تقلب مالیاتی، از سال مالی 2018، 22.4 درصد کاهش یافته و نشان‌دهنده پیشرفت چشم‌گیر این کشور است.

چه بر سر متخلفان می‌آید؟

اگر سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) تخلفی را ثابت کند، متخلف جریمه خواهد شد. مجازات تقلب مالیاتی در ایالات متحده به نوع و شدت جرم بستگی دارد. به‌عنوان مثال، مجرم ممکن است یک تا پنج سال حبس برای فرار مالیاتی داشته باشد. آمار فرار مالیاتی، جریمه افراد تا 250000 دلار و تا 500000 دلار برای فرار مالیاتی شرکت‌ها را نشان می‌دهد.

63.3 درصد از افراد درگیر پرونده‌های کلاهبرداری مالیاتی، به حبس محکوم شدند و میانگین مدت محکومیت آن‌ها 13 ماه بود. 0.5 درصد افراد به حداقل مجازات اجباری محکوم شدند اما از کل متخلفان، هیچ‌یک از آن‌ها از مجازات بی‌سهم نماندند. میانگین سنی آن‌ها 52 سال بود. 84 درصد سابقه کیفری کمی داشتند یا اصلاً سابقه کیفری نداشتند.

فرار مالیاتی چگونه صورت می‌گیرد؟ 

گزارش دادن مبلغ کمتر، رایج‌ترین نوع فرار مالیاتی است که 80.24 درصد از شکاف مالیاتی ناخالص را تشکیل می‌دهد.

میانگین ضرر این تخلفات 301,009 دلار است. 14.4 درصد شامل ضررهای کمتر از 100 هزار دلار و 17.8 درصد شامل ضررهای بیش از 1.5 میلیون دلار است.

«بهشت مالیاتی» اصطلاحی است برای توصیف مکانی با نرخ مالیات بسیار پایین برای سرمایه‌گذاران غیرمستقر. شرکت‌های آمریکایی ۵.۸ تریلیون دلار در بهشت‌های مالیاتی برون‌مرزی نگهداری می‌کنند. برای مثال، جزایر ویرجین بریتانیا، بهشت مالیاتی شماره یک برای شرکت‌های آمریکایی هستند.

سازمان امور مالیات چگونه فرار مالیاتی را کشف می‌کند؟

خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) از آخرین تجزیه و تحلیل داده‌های رایانه‌ای استفاده می‌کند تا اطلاعات ارائه‌شده توسط افراد و شرکت‌ها را با جزئیات گزارش‌شده در پرونده‌های مالیاتی مطابقت دهد. سیستم پردازش اطلاعات، خطاها را پیدا کرده و از پرداخت جعلی جلوگیری می‌کند. گزارش‌شده است که خدمات درآمد داخلی از استراتژی‌های دیگری نیز استفاده می‌کند که با عموم به اشتراک گذاشته نمی‌شوند. 

فرار مالیاتی چه تأثیری بر اقتصاد دارد؟

نپرداختن مالیات، رقابتی ناعادلانه در بخش تجارت است. پول مالیات‌دهندگان، نیروی محرکه یک کشور است. دولت‌ها از آن برای اجرای پروژه‌هایی استفاده می‌کنند که به نفع همه است و نهادهای مهمی مانند پلیس را تأمین مالی می‌کند؛ بنابراین فرار مالیاتی منجر به کاهش بودجه دولتی، بازداری از اجرای پروژه‌ها برای منافع بیشتر و در نتیجه رکود می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.