فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۱۴۰

رقم شگفت انگیز دارایی‌های ثروتمندترین‌ افراد جهان

رقم شگفت انگیز دارایی‌های ثروتمندترین‌ افراد جهان

یک درصد ثروتمند دنیا تنها در یک دهه گذشته ۴۰ تریلیون دلار به ثروت خود اضافه کرده‌اند.

به گزارش تجارت نیوز،

گروه خیریه آکسفام در گزارشی نوشت: علیرغم این درآمد بادآورده، مالیات بر ثروتمندان به پایین ترین سطح تاریخی کاهش یافته و با رسیدن به «سطوح ناپسند» نابرابری با بقیه جهان «به حال خود رها شده است.»

در همین حال برزیل بعنوان عضوی از گروه ۲۰ – کشورهایی که ۸۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را نمایندگی می کنند- این روزها میزبان اجلاس جهانی گرسنگی است. از سوی دیگر برزیل همکاری بین المللی برای مالیات بر ثروتمندان را در اولویت ریاست خود بر گروه ۲۰ قرار داده است.

در اجلاس این هفته در ریودوژانیرو، انتظار می‌رود وزرای دارایی این گروه در زمینه راه‌های افزایش مالیات بر ثروتمندان فوق‌العاده و جلوگیری از طفره رفتن میلیاردرها از سیستم‌های مالیاتی گفتگو کنند. این ابتکار شامل تعیین روش‌هایی برای مالیات بر میلیاردرها و سایر افراد پردرآمد است. فرانسه، اسپانیا، آفریقای جنوبی، کلمبیا و اتحادیه آفریقا موافق قطعنامه‌ای در این مورد هستند، اما ایالات متحده قاطعانه با آن مخالف است.

با این حال آکسفام اعلام کرد که رقم ۴۲ تریلیون دلاری که ثروتمندان در یک دهه گذشته کسب کرده‌اند تقریباً ۳۶ برابر بیشتر از ثروت انباشته شده توسط نیمی از فقیرترین جمعیت جهان است. به گفته این سازمان غیردولتی، با وجود این، میلیاردرها نرخ مالیاتی معادل کمتر از ۰.۵ درصد از ثروت خود را در سراسر جهان پرداخت کرده اند.

آکسفام خاطرنشان کرد که تقریباً چهار نفر از هر پنج میلیاردر جهان، شهروند یک کشور G20 هستند.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.