فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۴۴۴

تنها دو دقیقه مانده به ساعت آخرالزمان

تنها دو دقیقه مانده به ساعت آخرالزمان

ساعت آخر‌الزمان، یا ساعت قیامت، نمادی است که احتمال وقوع یک فاجعه جهانی ساخته دست بشر را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت نیوز،

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد که «ساعت آخر‌الزمان»، نماد نزدیکی به آغاز جنگ هسته‌ای، نشان می‌دهد تنها «دو دقیقه» تا وقوع این فاجعه باقی‌مانده است. اما به گفته او، این به معنای غیرقابل بازگشت بودن روند تشدید تنش‌ها نیست و بر ضرورت برخورد مسئولانه با تحولات جاری جهان تاکید کرد.

ساعت آخر‌الزمان، یا ساعت قیامت، نمادی است که احتمال وقوع یک فاجعه جهانی ساخته دست بشر را نشان می‌دهد. این ساعت در سال ۱۹۴۷ توسط بولتن دانشمندان اتمی معرفی شد. این ساعت هر سال توسط این سازمان تنظیم می‌شود.

به تازگی، بولتن دانشمندان اتمی در ژانویه ۲۰۲۳، ساعت قیامت را به «۹۰ ثانیه تا نیمه‌شب» تغییر داد که نزدیک‌ترین زمان به فاجعه جهانی از زمان تأسیس آن است. این تغییر به دلیل جنگ جاری بین روسیه و اوکراین انجام شد.

هر ساله، خطرات جدیدی از جمله جنگ هسته‌ای، تغییرات آب و هوایی و بیماری‌های همه‌گیر به وجود می‌آیند و در تنظیم ساعت قیامت لحاظ می‌شوند. با اینکه هنوز ساعت به نیمه‌شب نرسیده، این امکان وجود دارد که آن را به عقب برگردانیم. هدف از این ساعت، اتخاذ اقدامات جدی و مؤثر برای کاهش خطرات تهدیدکننده بشریت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.