فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۷۰۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

زنان ثروتمند جهان در سال ۲۰۲۴ چه کسانی هستند؟

زنان ثروتمند جهان در سال 2024 چه کسانی هستند؟

زنان ثروتمند جهان افراد مشهوری در صنعت خود هستند که به دلیل فعالیت‌های گسترده در امور مالی، مد، تجارت الکترونیک و مراقبت از مو و پوست به اینجا رسیده‌اند؛ اما این زنان ثروتمند چه کسانی هستند و ثروت آنها از کدام صنایع می‌آید؟

به گزارش تجارت نیوز،

زنان بیش از 13 درصد از میلیاردرهای جهان را تشکیل می‌دهند. آنها بخش کوچک اما رو به رشدی از فهرست میلیاردرهای جهانی فوربسز را به خود اختصاص داده‌اند. امسال 369 نفر از 2 هزار و 781 میلیاردر یا 13.3 درصد این لیست را زنان تشکیل می‌دهند که در مقایسه با 337 نفر در سال 2023 که زنان 12.8 درصد از فهرست را به خود اختصاص داده بودند افزایش یافته است. دارایی آنها روی هم نزدیک به 1.8 تریلیون دلار است که حدود 240 میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته محسوب می‌شود.

IMG_20240812_154717_549

ثروتمندترین زن جهان

ثروتمندترین زن جهان برای چهارمین سال متوالی، فرانسوا بتنکورت مایرز، وارث L’Oréal، است. ثروت او در 12 ماه گذشته 19 میلیارد دلار افزایش یافت و دارایی خالصش را به 99.5 میلیارد دلار رساند که بزرگ‌ترین سود هر زن در لیست سال 2024 بود. البته وارث شرکت لورآل، تنها کمی ثروت برای تبدیل شدن به اولین زن در رده‌های بالای باشگاه 100 میلیارد دلاری کم داشت.

بتنکور مایرز اولین بار در سال 2019، دو سال پس از مرگ مادرش لیلیان بتنکورت که ۶ سال از 2006 تا 2017 این عنوان را در اختیار داشت، مقام اول را به دست آورد.

در بیش از دو دهه اخیر، یک وارث بتنکورت یا یک وارث والتون رتبه اول را در بین تمام زنان داشته است.

والتون‌ها

تنها دختر سام والتون، بنیان‌گذار والمارت، آلیس والتون، دومین زن ثروتمند جهان است. او در سال‌های 2018 و 2020 ثروتمندترین زن جهان بود.

خواهر شوهر او، کریستی والتون، پس از مرگ همسرش جان والتون در پی سقوط هلیکوپتر، به مدت هفت سال در لیست فوربس بالاتر از او قرار داشت. ثروت کریستی بعداً بین او و پسرش لوکاس تقسیم شد.

ثروتمند شدن با طلاق!

9 زن از 10 زن ثروتمند جهان، ثروت خود را از پدر، شوهر و در یک مورد از مادر به ارث برده‌اند. مکنزی اسکات تنها کسی است که در بین 10 نفر برتر از طریق طلاق ثروت خود را به دست آورده است. همسر سابق جف بزوس، اسکات که دارایی 35.6 میلیارد دلاری دارد، به‌رغم تلاش بی‌وقفه و با سرعت طوفانی خود برای از دست دادن آن، نسبت به سال گذشته 11.2 میلیارد دلار ثروت بیشتری دارد. این زن نیکوکار میلیاردر اخیراً 640 میلیون دلار به بیش از 300 سازمان غیرانتفاعی اهدا کرد و کل کمک‌های بشردوستانه خود را به 17.3 میلیارد دلار رساند. اگر او به این میزان سخاوتمند نبود، هم‌اکنون 69 میلیارد دلار دارایی داشت و به جای رتبه پنجم،سومین زن ثروتمند در لیست محسوب می‌شد.

زنان خودساخته

رافائلا آپونته-دیامانت، یکی از بنیان‌گذاران یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتیرانی جهان، بار دیگر ثروتمندترین زن خودساخته در فهرست فوربس است. او همچنین هفتمین زن ثروتمند در لیست و تنها یکی از 10 زن ثروتمند است که خود به اینجا رسیده است. امسال 100 زن در این لیست با تلاش شخصی به ثروت رسیده‌اند، بدین معنا که آنها یا شرکتی را تاسیس کردند یا خودشان ثروت خود را افزایش دادند، نه اینکه آن را به ارث ببرند. 200 زن دیگر ثروت خود را به ارث بردند و 69 زن برای گسترش کسب‌وکار موفقی که به آنها ارث رسیده کار می‌کنند.

ابیگیل جانسون، ثروتمندترین زنی که شرکت خود را به ارث برده و در حال رشد آن است، دهمین زن ثروتمند جهان در سال جاری است. او در سال گذشته یازدهمین زن ثروتمند بود. مدیرعامل Fidelity نیز در سال 2014 مسئولیت پدرش را بر عهده گرفت و به افزایش درآمد به رکورد 28.2 میلیارد دلار در سال 2023 کمک کرد.

تازه‌واردان فهرست فوربس

46 زن جدید در فهرست سال 2024 جای گرفتند، برخی به دلیل افزایش سهام و برخی دیگر از طریق ارث.

ثروتمندترین زنان جدید دو خواهر به نام‌های مرتا شرلینگ آندرین و سوفیا هوگبرگ شرلینگ از سوئد هستند. پدر آنها، سرمایه‌گذار میلیاردر ملکر شرلینگ، در دسامبر 2023 درگذشت و او ثروت خود را به دختران 39 و 45ساله‌اش واگذار کرد. ثروت هر کدام از آنها 5.6 میلیارد دلار است.

دو تازه‌وارد دیگر از بخش فناوری هستند. میشل زاتلین، یکی از بنیان‌گذاران شرکت امنیت سایبری Cloudflare و لیزا سو که ریاست شرکت نیمه‌هادی Advanced Micro Devices را بر عهده دارد. هر دو زن در سال گذشته از افزایش سهام شرکت‌های مربوطه خود بهره‌مند شدند.

ستاره پاپ

متفاوت‌ترین زن ثروتمند این گزارش، نوازنده و ستاره پاپ، تیلور سوئیفت، است که تور Eras او پس از کسر مالیات حدود 190 میلیون دلار درآمد برایش به ارمغان آورد و او را به اولین موسیقیدان میلیاردر تبدیل کرد که صرفاً از طریق اجراها، ضبط‌ها و یک کاتالوگ موسیقی پرسود نیم میلیارد دلاری به این جایگاه رسیده است. او در ماه اکتبر به عنوان یک میلیاردر به کار ادامه داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.