رویای اقتصادی دولت تعبیر می‌شود؟/پادکستی درباره وضعیت اقتصاد در نیمه دوم سال

رویای اقتصادی دولت تعبیر می‌شود؟/پادکستی درباره وضعیت اقتصاد در نیمه دوم سال

سعید برآبادیسعید سعید برآبادیسعید
حجم فایل صوتی: ۵۰.۲۹M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۲۱:۱۳ دانلود فایل صوتی

به گزارش تجارت‌نیوز ، با نواخته شدن زنگ مدارس و شروع مهرماه و پایان یافتن ماجرای پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، دولت عملا نیمه نخست سال را پشت سر گذاشت و اکنون با چالش‌های تازه‌ای در حوزه تعبیر رویای اقتصادی دولت مواجه است.

در کمتر از بیست دقیقه آینده به همراه تحریریه تجارت‌نیوز تلاش کرده‌ایم با شما از وضعیت اقتصادی کشور در نیمه دوم سال بگوییم و توضیح دهیم که رفتار اقتصادی دولت در حوزه‌هایی چون تنظیم بازار، تورم و نقدینگی چه تاثیری بر بازارهای مالی و سفره‌های مردم خواهد داشت.

نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور در نیمه دوم سال

پیش از هر چیز، مرضیه محمودی سردبیر تجارت‌نیوز نگاهی دارد به رویای اقتصادی دولت رئیسی و نسبت آن با وضعیت اقتصادی کشور در نیمه دوم امسال با طرح این پرسش که چه عوامل اقتصادی و سیاسی‌ای در نیمه دوم سال می‌تواند بیشترین تاثیر را بر معیشت ایرانی‌ها داشته باشد.

مهمترین چالش‌های دولت در بازار چه خواهد بود؟

در برنامه قبل شنیدیم که رفتار دولت سیزدهم با بازارها چگونه بوده و سیاست‌های تنظیم بازار چه تاثیری بر تولید و تولیدکنندگان گذاشته است. امیر داداشی، دبیر سرویس صمت تجارت‌نیوز در این قسمت به مرور مهمترین چالش‌های دولت در حوزه سیاست گذاری بر بازار می‌پردازد با تاکید بر وضعیت صنایع در نیمه دوم سال.

مهار تورم به نیمه دوم سال منتقل شد؟

داده‌های آماری دولت چه چشم‌اندازِ تورمی در نیمه دوم سال پیش روی مردم قرار می‌دهد؟ سارا اسلامی، دبیر تحریریه تجارت نیوز در گزارش خود نگاهی دارد به وضعیت تورمی پیش رو با طرح این پرسش که آیا وضعیت سفره‌های مردم بهبود خواهد یافت؟

آیا دولت مانع رشد نقدینگی خواهد شد؟

در پادکست قبل، درباره وضعیت نقدینگی در نیمه نخست امسال گفتیم و این که چطور بانک مرکزی توانست مانع رشد آن شود. طبق وعده قرار است در این هفته، وضعیت نقدینگی در نیمه دوم سال را پیش بینی کنیم. سهیل بانی، خبرنگار سرویس اقتصاد کلان تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد.

دولت برای بازارها چه خوابی دیده است؟

بازارهای مالی مهم کشور در نیمه دوم سال چه شرایطی را تجربه خواهند کرد و دلار به عنوان فانوس این مسیر، چه قیمتی را تجربه خواهد کرد. زینب مختاری، دبیر سرویس بازارهای تجارت‌نیوز به این سوال پاسخ می‌دهد.

ممنون که با یکی دیگر از پادکست‌های اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز همراه ما بودید. سپاسگزار شما هستیم که همچون همیشه پس از گوش دادن به پادکست، ما را از نظرات و راهنمایی های خود بهره مند میکنید. امیدواریم که سوژه هفته بعد پادکست درست همان سوژه ای باشد که شما خواهان بررسی آن هستید. پس منتظر نمانید. ما را در شبکه های اجتماعی تجارت نیوز پیدا کنید و به ما پیغام دهید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.