فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۵۰۶

دولت چهاردهم آمادگی انجام جراحی عمیق اقتصادی را داشته باشد/ اگر جراحی اقتصادی به تاخیر بیفتد، دردناک‌تر می‌شود

دولت چهاردهم آمادگی انجام جراحی عمیق اقتصادی را داشته باشد/ اگر جراحی اقتصادی به تاخیر بیفتد، دردناک‌تر می‌شود

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران بیان کرد: جراحی‌های اقتصادی در حوزه ارز و انرژی کار خیلی سخت و همراه با خون‌ریزی و درد است. دولت باید اراده کند و همه مقامات دست به دست هم بدهند تا این اتفاق رخ دهد.

به گزارش تجارت نیوز،

ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران بیان کرد: دولت چهاردهم وارث یک مجموعه بسیار نامناسب است و وضعیت اقتصادی خوب نیست، دولت‌ها انتخاب می‌شوند تا شرایط بهتری را برای کشور ایجاد کنند.

روغنی گلپایگانی افزود: دولت چهاردهم هم به لحاظ تحریم‌ها، هم فروش نفت و هم مشکلات ساختاری که در داخل کشور وجود دارد، کار سختی پیش رو دارد و احتمالا انتخابات آمریکا می‌تواند مشکلات بیشتری برای ما ایجاد کند؛ بنابراین دولت باید یک کابینه بسیار قوی ایجاد کند، کابینه‌ای که تصمیم‌گیر، قاطع، کارشناس و کاربلد باشد و بتواند مسائل و مشکلات اساسی کشور را برطرف کند.

وی ادامه داد: مسائل کشور قابل حل است و اینطور نیست که بگوییم قابل حل نیست، منتها نیازمند برنامه، ثبات، تصمیم و اراده است تا این‌ها کنار هم قرار بگیرد و وضعیت اقتصاد کلان و خرد، سفره و معیشت مردم را بهبود ببخشد. البته ابرچالش‌هایی در کشور مانند ناترازی انرژی وجود دارد که در کوتاه مدت قابل حل نیست و حداقل سه سال فرصت و زمان می‌خواهد.

این فعال اقتصادی با بیان این که امیدوار به حل مسائل کشور هستم و می‌توانیم مشکلات کشور و مردم را با اراده، وحدت ملی و به دور از جنگ و دعوا و سیاسی‌کاری برطرف کنیم، گفت: کشور باید به سمت یک‌سری جراحی عمیق اقتصادی مانند یارانه انرژی حرکت کند، این جراحی از موضوعات کلانی است انجام آن مستلزم گفتگو، شفافیت و صداقت با مردم است. امروز آب در کشور ما از بنزین گران‌تر است، این موارد باید حل شود و درآمدهایی که ایجاد می‌شود خرج زیرساخت‌های اصلی کشور شود.

روغنی گلپایگانی گفت: جراحی‌های اقتصادی در حوزه ارز و انرژی کار خیلی سخت و همراه با خون‌ریزی و درد است. دولت باید اراده کند و همه مقامات دست به دست هم بدهند تا این اتفاق رخ دهد. این روند مانند وضعیت بیمار مبتلا به دیابت است که پایش باید از مچ قطع شود و اگر قطع نشود ناچار به بالاتر می‌رسد و زانو باید قطع شود؛ بنابراین اگر جراحی اقتصادی به تاخیر بیفتد، سخت‌تر و دردناک‌تر می‌شود، دولت باید آمادگی این را داشته باشد که این جراحی پر درد را در کشور انجام دهد.

 

منبع : اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.