کد مطلب: ۸۹۰۰۱۱

بررسی گزارش ۶ ماهه قرن نشان می‌دهد؛

رشد درآمدهای پدیده شیمی قرن / قرن بار خود را بست

رشد درآمدهای پدیده شیمی قرن / قرن بار خود را بست

بررسی صورت‌های مالی پدیده شیمی قرن نشان می‌دهد شرکت در 6 ماهه نخست سال به دلیل افزایش 22 درصدی در تولیدات خود مقدار فروش خود را بالا برد و همین موضوع درآمد شرکت را در این دوره افزایش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به صورت‌های مالی ۶ ماهه شرکت پدیده شیمی قرن حاکی از آن است که قرن در نیمه نخست سال جاری موفق به افزایش بیش از ۴۹ درصدی درآمد فروش خود شده است. به طوری که مبلغ فروش ۶ ماهه قرن، از هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان در نیمه نخست سال گذشته به دو هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان در پایان نیمه نخست امسال رسیده است.

رشد درآمد با تکیه بر افزایش مقدار فروش

اما این افزایش درآمد در نیمه نخست سال جاری، از کجا می‌‌آید؟ در ابتدا باید گفت بخش بزرگی از آن مربوط به رشد ۲۳.۳۱ درصدی مقدار فروش شرکت در این دوره بوده است. چرا که تناژ فروش شرکت از ۶۹ هزار و ۳۶۷ تن در نیمه نخست سال گذشته به ۸۵ هزار و ۵۳۹ تن رسیده است.

قرن

همچنین باید گفت تناژ تولید قرن نیز در این دوره بیشتر از ۲۲ درصد افزایش داشت و رقم ۸۷ هزار و ۸۰۰ تن را ثبت کرده است. گفتنی است این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۷۱ هزار و ۷۴۷ تن بوده است. افزایش نرخ فروش محصولات قرن نیز طی یک سال گذشته، دیگر دلیل مهمی‌ست که سبب شد درآمد شرکت در این دوره حدود ۵۰ درصد بالا برود.

اما تورم، هزینه تولید را در یک سال اخیر بالا برد و بهای تمام‌شده محصولات قرن از هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال گذشته با رشد بیش از ۴۲ درصدی به هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان رسید.

سودآوری قرن در مسیر رکوردشکنی

همین اختلاف میان جهش درآمدزایی و هزینه تولید شرکت سبب شد تا قرن در ۶ ماهه نخست سال جاری با افزایش سودسازی روبه‌رو شود؛ به طوری که سود ناخالص قرن از ۴۱۵ میلیارد تومان در نیمه نخست سال گذشته با جهش بیش از ۶۷ درصدی به ۶۹۴ میلیارد تومان در نیمه نخست سال جاری رسید.

سودآوری

از طرف دیگر نیز در قسمت سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی قرن که در نیمه نخست سال گذشته هزینه به همراه داشت، اما در ۶ ماهه نخست سال جاری برای شرکت درآمدزا بوده است. به این ترتیب سود عملیاتی پدیده شیمی قرن نیز در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ جهش بزرگی را پشت سر گذاشت و خود را از ۲۷۴ میلیارد تومان در نیمه نخست سال گذشته با افزایش ۷۸ درصدی به  ۴۸۸ میلیارد تومان رساند.

در نهایت نیز باید گفت شرکت پدیده شیمی قرن در ۶ ماهه نخست سال جاری موفق شد ۳۷۰ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که این عدد در مقایسه با سود خالص ۲۳۸ میلیارد تومانی قرن در نیمه نخست سال گذشته بیش از ۵۵ درصد رشد کرده است. همچنین باید گفت قرن در این دوره به ازای هر سهم ۹۲ تومان سود شناسایی کرده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.