کد مطلب: ۸۹۰۲۰۸

بررسی گزارش ۶ ماهه شرکت پلی پروپیلن جم نشان می‌دهد؛

افزایش نرخ محصولات، سودسازی جم پیلن را صعودی کرد

افزایش نرخ محصولات، سودسازی جم پیلن را صعودی کرد

بررسی صورت‌های مالی 6 ماهه پلی پروپیلن جم نشان می‌دهد، این شرکت در نیمه نخست سال جاری به واسطه افزایش نرخ فروش محصولات خود، توانست درآمد خود را بالا ببرد. همین موضوع در کنار کاهش هزینه تولید، سودآوری جم پیلن را در مدار صعودی قرار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به گزارش 6 ماهه جم پیلن حاکی از آن است که  شرکت در نیمه نخست سال جاری با وجود افزایش مقدار تولید، مقدار فروش خود را پایین آورد. به نحوی که تناژ فروش شرکت از 129 هزار و 263 تن در 6 ماهه نخست سال گذشته با کاهش 5.2 درصدی، به 122 هزار و 539 تن در نیمه نخست سال جاری رسید. این در حالی‌ست که مقدار تولید شرکت در این دوره بیش از 99 درصد رشد و رقم 252 هزار و 376 تن را ثبت کرد.

درآمد جم پیلن در مدار صعودی 

با وجود اینکه مقدار فروش پلی پروپیلن جم در 6 ماهه نخست سال نزولی بود، اما افزایش قیمت محصولات شرکت در این دوره سبب شد تا درآمد حاصل از فروش جم پیلن در 6 ماهه نخست سال 1402 افزایش یابد. به طوری که مبلغ فروش شرکت در این دوره از چهار هزار و 731 میلیارد تومان با رشد 16.72 درصدی به پنج هزار و 523 میلیارد تومان رسیده است.

جم پیلن

همچنین شرکت موفق شد هزینه‌های تولید خود را در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهد. به نحوی که بهای تمام‌شده محصولات فروش‌رفته جم پیلن در این دوره با کاهش 11.52 درصدی به دو هزار و 821 میلیارد تومان رسید.

جهش سودآوری جم پیلن به لطف کاهش هزینه‌ها

همان‌طور که گفته شد بهای تمام‌‌شده پتروشیمی جم پیلن به لطف کاهش مقدار فروش، پایین آمد و در طرف دیگر نیز رشد نرخ فروش محصولات شرکت از قبیل «پلی پروپیلن با بسته‌بندی پالت» و «پلی پروپیلن با بسته‌بندی جامبوبگ» سبب بالا رفتن مبلغ فروش جم پیلن شده است. 

سودآوری جم پیلن

به این ترتیب سود ناخالص پتروشیمی جم پیلن که برآیند سودآوری شرکت را از تولید و  فروش محصولات نشان می‌دهد، در 6 ماهه نخست سال جاری با جهش 75 درصدی به دو هزار و 701 میلیارد تومان رسید.  همچنین سود عملیاتی جم پیلن نیز در این بازه زمانی از هزار و 520 میلیارد تومان با رشد حدود 70 درصدی به دو هزار و 579 میلیارد تومان رسیده است. 

در نهایت نیز سود خالص شرکت در 6 ماهه نخست سال جاری رقم سه هزار و 228 میلیارد تومان را ثبت کرد که در مقایسه با سود خالص دو هزار و 87 میلیارد تومانی شرکت در نیمه نخست سال گذشته بیش از 54 درصد افزایش یافته است. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.