خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۰۲۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / بازار سهام از صعود انصراف داد

پایان بورس امروز 23 آبان 1402 / بازار سهام از صعود انصراف داد

امروز 70 درصد نمادهای بازار سهام در محدوده سرخ‌رنگ قرار گرفتند و تمامی شاخص‌های بازار منفی شدند. ضمن آنکه تراز پول حقیقی منفی و بیش از 329 میلیارد تومان پول خارج شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بورس تهران در مسیری متفاوت از روزهای گذشته حرکت کرد و منفی شد. شاخص کل بورس 9 هزار و 784 واحد پایین رفت و با افت 0.48 درصدی در پله دو میلیون و 46 هزار و 175 واحد قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن نیز که روزهای گذشته تصویری از بهبود معاملات سهام کوچک و متوسط بازار ارائه می‌داد، امروز منفی شد و با افت سه هزار و 342 واحدی معادل 0.47 درصد پایین رفت تا در سطح 702 هزار و 287 واحد قرار گیرد.

پایان بورس امروز 23 آبان 1402

امروز در ادامه کاهش ارتفاع نماگرها، شاخص کل فرابورس هم 90 واحد افت کرد و به سطح 25 هزار و 40 واحدی قرار گرفت.

تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند مادامی‌که پول قوی وارد بازار نشود و معاملات را حرکت ندهد، اعتماد سهامداران خرد و صاحبان سرمایه‌های کوچک‌تر جلب نشده و مقاطع مثبت بازار، تنها به‌عنوان فرصت خروج شناسایی می‌شوند.

نمادهای موثر

امروز حکشتی توانست 664 واحد، شاخص کل بورس را بالا ببرد؛ با این حال زور منفی‌ها بیشتر بود و نمادهای فولاد، شستا، شپنا، فملی، کگل و شتران به‌عنوان موثرترین نمادها در منفی‌شدن نماگر بورس عمل کردند.

در همین حال امروز ثشاهد، شستا، خگستر، تکاردان، حکشتی، حفارس و غدشت، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در آن سوی بازار، تجلی به تنهایی توانست شاخص کل فرابورس را 12 واحد بالا ببرد؛ اما در مقابل، نمادهای زاگرس، خاور، آریا، هرمز، سپیدار و فزر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و این نماگر را منفی کردند.

در همین حال، فزر، گدنا، کرمان، توریل، ثرود، خاور و نیان، به‌عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی ثبت شدند.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز حجم معاملات خرد سهام، حق‌ تقدم و صندوق‌های سهامی با کاهش نسبت به روز گذشته، به 6 میلیارد و 900 میلیون برگه سهم رسید. این معاملات با ارزشی معادل چهار هزار و 83 میلیارد تومان انجام شد که نسبت به روز گذشته کاهش نشان می‌دهد.

امروز همچنین بازار سهام شاهد خروج بیش از 329 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم بود. در همین حال، صندوق‌های درآمد ثابت هم بیش از 38 میلیارد تومان خروج پول حقیقی ثبت کردند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.