کد مطلب: ۸۹۰۳۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام فولاد، آبان ۱۴۰۲ / رالی صعودی بعدی فولاد مبارکه از راه می‌رسد؟

تحلیل تکنیکال سهام فولاد، آبان 1402 / رالی صعودی بعدی فولاد مبارکه از راه می‌رسد؟

بررسی رفتار قیمت سهام فولاد مبارکه اصفهان نشان می‌دهد سیکل قیمتی این نماد بین سال‌های 94 تا 1401، در نمونه‌ای کوچک‌تر، از سال گذشته تا کنون در حال تکرار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» در بازار اول بورس (تابلو اصلی) قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 443 هزار و 200 میلیارد تومان در گروه انبوه‌سازی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «فولاد» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام فولاد

با بررسی رفتار قیمت نماد «فولاد» از سال 94 تا سال 1401، یک چرخه کامل قیمت دیده می‌شود. ابتدای این سایکل با رالی صعودی قیمت آغاز می‌شود و پس از آن روندی نزولی، که با اسپایک آغاز شده و پس از آن در فاز روند ادامه می‌دهد.

روند نزولی معمولا روی یکی از ترازهای مهم فیبوناچی اصلاحی ترسیم شده روی روند بزرگ صعودی به پایان می‌رسد. اما نکته خیلی مهم در بررسی سیکل‌های حرکتی قیمت سهام «فولاد» این است که پس از پایان روند نزولی، سهام بلافاصله وارد فاز صعودی نمی‌شود. حد فاصل این دو روند، یک تریدینگ رنج تشکیل می‌شود که از نظر طول زمانی نزدیک به بازه روند نزولی پیش از خود است. 

Screenshot (225)

اگر این سیکل قیمتی را به سرگذشت قیمت سهام فولاد مبارکه اصفهان از آبان سال گذشته تا کنون تعمیم دهیم، در حال حاضر قیمت در روند خنثی خود قرار گرفته که یک مرحله پیش از آغاز رالی صعودی بعدی به شمار می‌آید. به این شکل که از آبان سال گذشته تا نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری، رالی صعودی اتفاق افتاد. پس از آن با فرا رسیدن روند نزولی، قیمت بیش از 30 درصد از سقف خود فاصله گرفت.

Screenshot (223)

عبور قیمت از سقف 548 تومانی به‌عنوان آخرین سقف تاییدشده در روند نزولی نمودار قیمت فولاد مبارکه، پایان روند نزولی را تایید می‌کند. شایان ذکر است این دیدگاه تحلیلی تا زمانی که کف پایین‌تری نسبت به کف 455 تومانی ثبت نشود، معتبر است. با سقف‌های ساخته شده تا اینجای کار، به نظر می‌رسد محدوده روند «فولاد» دو محدوده ترسیم شده با مستطیل قرمز در نمودار هستند.

شکست محدوده 580 تا 586 تومانی همراه با افزایش حجم مشهود معاملات، می‌تواند نوید آغاز رالی صعودی بعدی را بدهد. پیش بینی می‌شود با توجه به اینکه موج صعودی قبلی نسبت به رالی صعودی پیش از تابستان 99 ضعیف‌تر شده بود، موج جنبشی بعدی صعود قیمت، نسبت به موج قبلی کوتاه‌تر شود. از این رو تارگت محافظه‌کارانه خریداران سقف 668 تومان خواهد بود.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.