فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۰۶۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس هفته پایانی آبان (اینفوگرافیک)

پیش بینی بورس هفته پایانی آبان (اینفوگرافیک)

بورس تهران از ابتدای آبان‌ماه روزهای متلاطمی را پشت سر گذاشته و در حالی وارد آخرین هفته معاملاتی این ماه می‌شود که ارزش و حجم معاملات به شدت رکودی است. با این حال مقاومت بازار در برابر اخبار منفی اثرگذار از جمله نرخ هفت هزار تومانی خوراک گاز پتروشیمی‌ها در پنج ماه ابتدایی سال و جریمه سنگین برخی از نمادهای بانکی، امید سهامداران را زنده نگه داشته است. با توجه به شرایط فعلی بورس تهران در بحران رکودی، وضعیت بازار در هفته پیش رو چگونه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات سومین هفته آبان‌ماه به‌گونه‌ای رقم خورد که شاخص کل بورس میانگین هفتگی منفی 0.83 درصدی را ثبت کرد. با این حال دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در کانال دو میلیونی خود باقی ماند. شاخص هم‌وزن اما وضعیت بهتری داشت و از ارتفاع 698 هزار واحد در آغاز هفته با رشد 0.48 درصدی، به سطح 702 هزار واحد رسید.

این در حالی بود که میانگین روزانه حجم معاملات در این هفته 6 میلیارد و 960 میلیون برگه سهم بود که ارزشی معادل چهار هزار و 51 میلیارد تومان را رقم زد و نشان داد بازار سهام همچنان در گرداب رکود به سر می‌برد. 

در هفته معاملاتی گذشته، اهالی بازار سرمایه شاهد دست‌وپنجه نرم کردن جریان دادوستد‌ها با اخبار منفی همچون نرخ هفت هزار تومانی ابلاغ شده به پتروشیمی‌ها برای پنج ماه ابتدایی امسال و همچنین جریمه بانک‌ها بودند. با این حال واکنش نه چندان شدید بازار نسبت به این دست اخبار حکایت از قرار گرفتن بازار در یک کف معتبر دارد. به این صورت که سهامداران تمایلی به کاهش قیمت‌ها ندارند.

کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی هفتگی تجارت‌نیوز مسیر بورس تهران در آخرین هفته آبان را پیش بینی و صنایع مورد توجه را معرفی کرده‌اند.

بورس هفتگی 27    آبان-Recovered

 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.