کد مطلب: ۸۹۱۲۹۵

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم:

بازار سرمایه نیازمند ثبات اقتصادی است

بازار سرمایه نیازمند ثبات اقتصادی است

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بیان کرد: بازار سرمایه نیازمند ثبات اقتصادی است و تا زمانی که این امر محقق نشود نمی‌توان شاهد رشد بازار بود.

به گزارش تجارت‌نیوز،  محسن زنگنه بر ثبات اقتصادی کشور در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت: حفظ ثبات اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای فراهم کردن رشد اقتصادی در لایحه برنامه هفتم توسعه به طور جدی پیگیری می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بازار سرمایه به ثبات اقتصادی و پیش‌بینی‌پذیری نیاز دارد، عنوان کرد: دو مولفه دخالت نکردن دولت در بازار و ثبات اقتصادی برای حمایت از بازار سرمایه ضروری است.

زنگنه با تاکید براینکه تعدد بخشنامه‌ها و برخی تصمیمات خلق الساعه موجب می‌شود بازار سرمایه قابلیت پیش‌بینی‌پذیر بودن خود را از دست بدهد، افزود: زمانی که بازار سرمایه پیش‌بینی‌پذیر نباشد عملا بسیاری از سهامداران با مسائل و مشکلاتی روبرو می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ثبات اقتصادی را لازمه رشد بازار سرمایه برشمرد و خاطرنشان کرد: این بازار نیازمند ثبات اقتصادی است و تا زمانی که این امر محقق نشود نمی‌توان شاهد رشد بازار بود. همچنین دولت باید از محل بازار سرمایه به صورت غیر مستقیم تامین مالی کند.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.