فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۵۴۷۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۲۶ دی ۱۴۰۲ / بازار سهام ریزشی شد

پایان بورس امروز 26 دی 1402 / بازار سهام ریزشی شد

بورس تهران امروز ریزشی بود و شاخص‌های کل و هم‌وزن عقب نشستند. در همین حال، حجم و ارزش معاملات خرد کاهش یافت و بیش از 400 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام خارج شد. با توجه به صفوف فروش سهام در پایان معاملات روز دوشنبه، پیش‌بینی می‌شد که امروز فضای بازار منفی باشد، اما این روند منفی با سیگنال‌های سیاسی شب گذشته، تشدید شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام امروز کاهشی شد و 71 درصد از نمادها در محدوده منفی معامله شدند. در همین حال، ارزش صفوف فروش بازار به رقم 1000 میلیارد تومان نزدیک شد در حالی که ارزش صفوف خرید تنها 500 میلیارد تومان بود.

امروز در حالی که 472 نماد در محدوده صفر تا منفی سه معامله می‌شدند، گروه‌های فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی، چندرشته‌ای صنعتی، خودرویی و انبوه‌سازی شاهد ریزش قیمت اغلب نمادهای خود بودند.

پایان بورس امروز 26 دی 2

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز هشت هزار و 31 واحد عقب‌نشینی کرد و معادل 0.37 درصد افت کرد تا در سطح دو میلیون و 186 هزار و 968 واحد قرار گیرد.

شاخص هم‌وزن نیز چهار هزار و 801 واحد افت کرد تا با کاهش 0.63 درصدی، به سطح 761 هزار و 650 واحد برسد.

شاخص کل فرابورس هم امروز افت کرد و با عقب‌نشینی 176 واحدی، معادل 0.67 درصد افت کرد و در ارتفاع 26 هزار و 332 واحد، متوقف شد.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم معاملات خرد سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها، امروز به هشت میلیارد و 700 میلیون برگه سهم رسید که با ارزش پنج هزار و 185 میلیارد تومان انجام شد.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها امروز هم منفی بود و 415 میلیارد تومان از این بخش خارج شد. در همین حال، 165 میلیارد تومان دیگر نیز امروز از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد که البته نسبت به روزهای قبل، کاهش نشان می‌دهد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.