فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۵۱۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت گوشت قرمز امروز ۱۱ تیر ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز امروز 11 تیر 1403

قیمت گوشت قرمز امروز، دوشنبه، ۱۱ تیر 1403 اعلام شد. براساس داده‌های اعلام‌شده و با توجه به افزایش قیمت و روند صعودی بازار، تقاضای این محصول آلی بی‌رونق‌تر از روزهای گذشته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، گوشت قرمز یکی از اقلام خوراکی و مواد آلی است که ارزش غذایی بالایی دارد. به دنبال تورم سنگین این بخش و افول قدرت خرید مردم، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: طرح این موضوع که افزایش نرخ دلار بر افزایش هزینه‌های دامداری‌ها تاثیر گذاشته، صحت ندارد و شایعه است. چراکه نهاده‌های دامی با ارز نیمایی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین و تحویل دامداران کشور می‌شود.

طبق داده‌های به‌دست‌آمده، امروز، ۱۱ تیر ۱۴۰۳ گوسفند زنده 349 هزار تومان و گوشت خورشتی گوسفند بدون استخوان و بدون چربی 655 هزار تومان به فروش می‌رسد.

گوشت نیم‌شقه گوسفندی پنج کیلوگرمی به ازای هر کیلوگرم 749 هزار تومان و ران گوسفندی 810 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین ران ممتاز گوسفندی 919 هزار تومان در بازار توزیع می‌شود.

قلوه‌گاه گوسفند سنگسر و شهمیرزاد با قیمت 199 هزار تومان و ماهیچه گوسفندی یک کیلوگرمی به قیمت 650 هزار تومان و راسته مغز گوسفند سنگسر و شهمیرزاد،  655 هزار و 310 تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

سردست گوسفندی بره بسته 3.5 کیلویی 695 هزارتومان، ماهیچه گوسفندی یک میلیون و 110 هزار تومان و دمبه گوسفند سنگسر و شهمیرزاد ۱۸۷ هزار تومان فروخته می‌شوند.

راسته بدون استخوان گوسفندی نیز به قیمت 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شونثد.

سرانه مصرفی سالانه گوشت قرمز به 700 گرم رسید

میانگین سرانه مصرف گوشت قرمز براساس اطلاعات هزینه خانوار حدود هشت کیلوگرم در سال به ازای هر نفر است؛ طبق آمارهای اعلام‌شده توسط کارشناسان اقتصادی، مصرف سرانه گوشت قرمز در سه دهک فرودست به 700 گرم در سال رسیده است. این در حالی‌ است که برخی از قشرهای جامعه از جمله بازنشستگان که با حداقل حقوق زندگی خود را میچرخانند، توان خرید کمترین مقدار گوشت را هم ندارند.

با توجه به پروتئین موجود درگوشت انتظار می‌رود زخم‌های موجود در بدن فرد را ترمیم و رشد فرد را به حالت طبیعی برگرداند، اما با وجود قیمت‌های حاضر این زخم‌ها نه تنها ترمیم نیافته بلکه رو به وخیم‌تر شدن حرکت می‌کند و مانند نمکی بر زخم مردم ایران می‌ماند .

برای اطلاعات بیشتر صفحه صمت را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.