کد مطلب: ۸۹۶۰۰۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بررسی عملکرد صنعت بیمه ایران تا پایان آذر ۱۴۰۲/ رقم خسارت‌های پرداختی از ۱۰۶.۶ همت گذشت

بررسی عملکرد صنعت بیمه ایران تا پایان آذر ۱۴۰۲/ رقم خسارت‌های پرداختی از 106.6 همت گذشت

مطابق آمارهای بیمه مرکزی، رقم حق بیمه‌های تولیدی و خسارت‌های پرداختی در 9 ماهه سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 58.9 درصد و 65.7 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت بیمه مرکزی ایران که هر با انتشار گزارشی از آمار و ارقام صنعت بیمه کشور، عملکرد این بخش را بررسی می‌کند، جدیدترین گزارش خود در رابطه با آمار 9 ماهه سال 1402 صنعت بیمه کشور را منتشر کرد.

این گزارش که با استناد به خوداظهاری شرکت‌های بیمه در سامانه سنهاب گردآوری شده است، نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، مجموع تعداد بیمه‌نامه‌های صادره توسط شرکت‌های بیمه رشدی 6.3 درصدی را در مقایسه با دوره مشابه سال 1401 تجربه کرده است. این افزایش اما در حالی رخ داده که تعداد خسارت‌های پرداختی در همین مدت 0.7 درصد کاهش پیدا کرده است.

بیمه آذر

رشد 65.7 درصدی خسارات پرداختی صنعت بیمه

داده‌های گزارش تحلیلی بیمه مرکزی از عملکرد بازار بیمه در 9 ماهه سال جاری حاکی از آن هستند که تعداد خسارت‌های پرداختی توسط شرکت‌های بیمه تا پایان پاییز امسال به حدود 54 میلیون فقره رسیده است. به این ترتیب در این مدت بیش از 106 هزار و 600 میلیارد تومان خسارت به بیمه‌‌گزاران پرداخت شده که این رقم 65.7 درصد بیشتر مدت مشابه سال گذشته ثبت شده است.

علاوه بر آن، افزایش خسارت‌های پرداختی در رشته‌های بیمه درمان، شخص ثالث و بدنه اتومبیل به میزان به ترتیب 74.2 درصد، 68.1 درصد و 80.1 درصد و سهم این سه رشته به میزان 41.2 درصد، 30.8 درصد و 9.5 درصدی از صنعت بیمه، بیشترین نقش را در رشد خسارت‌های پرداخت شده توسط شرکت‌های بیمه در بازه مورد بررسی ایفا کرده است.

شرکت‌های بیمه 202 همت حق بیمه صادر کردند

بررسی عملکرد شرکت‌های بیمه در زمینه صدور بیمه‌نامه و اخذ حق بیمه نیز نشان می‌دهد که تا پایان آذر ماه امسال بیش از 55.5 میلیون بیمه‌نامه به ارزش 202 هزار میلیارد تومان صادر کرده‌اند. همچنین این ارقام از نظر تعداد و مبلغ حق بیمه‌های تولیدی در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته، به ترتیب 6.3 درصد و 58.9 درصد صعود کرده‌اند.

از سویی دیگر، بیشترین تاثیر در رشد حق بیمه‌های تولیدی را رشته‌های بیمه درمان، بدنه اتومبیل، مسئولیت و حوادث راننده با سهم به ترتیب 33.9 درصد، 6.4 درصد، 4.8 درصد و 4.2 درصدی و رشد حق بیمه تولیدی به ترتیب 79.3 درصد، 66.4 درصد، 69.7 درصد و 71 درصدی رقم زدند.

رشد نسبت خسارت صنعت بیمه در آذر ماه

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های صنعت بیمه نسبت خسارت است که از تقسیم مبلغ خسارت‌های پرداختی بر حق بیمه‌های تولیدی بدست می‌آید. نسبت خسارت نشان می‌دهد که چه میزان از حق بیمه‌‌‌های دریافتی شرکت‌های بیمه، در قالب خسارت به بیمه‌‌‌گذاران برگشت داده‌‌‌ شده یا خواهد شد.

بر اساس داده‌هایی که بیمه مرکزی منتشر کرده، نسبت خسارت با رشدی 2.2 واحد درصدی در مقایسه با آذر سال گذشته و 0.6 درصدی نسبت به آبان ماه امسال، در پایان پاییز 1402 به رقم 52.8 درصد رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.