کد مطلب: ۸۹۶۲۹۱

گزارش «تجارت‌نیوز» از ارقام صنعت بیمه در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲؛

بنیاد شهید بزرگترین بدهکار صنعت بیمه شد / رشد ۶۰ درصدی مطالبات بیمه‌ای کشور

بنیاد شهید بزرگترین بدهکار صنعت بیمه شد / رشد  60 درصدی مطالبات بیمه‌ای کشور

بر اساس گزارش اخیر بیمه مرکزی، مجموع مطالبات صنعت بیمه در پایان 6 ماهه امسال به 90 همت رسیده که 2.6 همت از این میزان، سهم بنیاد شهید است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت بیمه مرکزی به‌تازگی آمار و ارقام بدهی‌های صنعت بیمه کشور تا پایان 6 ماهه سال جاری و اسامی بدهکاران این صنعت را اعلام کرده است.

مجید مشعلچی، قائم مقام بیمه مرکزی، با اشاره به افزایش 60 درصدی بدهی‌ها به صنعت بیمه، توضیح داده است: «صنعت بیمه بازرگانی کشور یک صنعت مردم نهاد است یعنی کل درآمد آن از حق بیمه‌های پرداختی مردم است و هزینه آن برای پرداخت خسارت زیان دیدگان فعلی و آینده است. این صنعت چند سالی است با معضل مطالبات مواجه شده که در حال حاضر، خالص کل مطالبات صنعت بیمه کشور شامل مطالبات سررسید شده و نشده در بخش‌های مختلف چیزی حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که حدود ۵۶ هزار میلیارد تومان بوده حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.»

مشعلچی همچنین توضیح داده است که حدود ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان از کل مبلغ مطالبات صنعت بیمه، مربوط به مطالبات سنواتی است که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد کرده است.

بدهکاران بیمه

اختلاف آمار در اظهارات قائم مقام بیمه مرکزی و فهرست منتشرشده

قائم مقام بیمه مرکزی در اظهارات خود بیان کرده است که ۱۶۴ بیمه‌گزار، بدهی سنواتی بالای ۱۰ میلیارد تومان، ۱۷ بیمه‌گزار بدهی سنواتی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان و سه بیمه‌گزار هم بالای هزار میلیارد تومان بدهی سنواتی دارند.

با این حال، فهرستی که بیمه مرکزی در وبسایت رسمی خود قرار داده کمی متفاوت از این آمار و ارقام است. طوری که بر اساس آن، مجموعا 155 بیمه‌گزار و نماینده بدهی بالاتر از 10 میلیارد تومان دارند و تنها نام دو شرکت با بدهی بیش از هزار میلیاردی در این فهرست ثبت شده است.

آشنایی با ابربدهکاران صنعت بیمه

بر اساس فهرست منتشرشده از سوی بیمه مرکزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران بزرگترین بدهکار صنعت بیمه کشور با دو هزار و 617 میلیارد تومان بدهی سررسید شده است. شرکت ملی نتفکش ایران و شرکت ملی نفت ایران با بدهی‌های به ترتیب هزار و 100 میلیارد تومان و 482 میلیارد تومانی نیز در رده‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

بدهکار بعدی صنعت بیمه کشور، شرکت خدمات بیمه‌ای رهنمای فردا بوده که یک نماینده بیمه‌ است و بیش از 384 میلیارد تومان به این صنعت بدهی دارد. کشتیرانی حافظ دریای آریا نیز با بدهی 360 میلیارد تومانی نیز در رده‌ پنجم جای گرفته است.

از دیگر بدهکاران بزرگ صنعت بیمه کشور می‌توان به شرکت‌ها و نهادهایی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ایران خودرو، مخابرات ایران، قوه قضاییه و شرکت ملی گاز ایران نیز اشاره کرد. علاوه بر آن، نام بانک‌های مسکن، صادرات، سپه، رفاه کارگران، کارآفرین و سینا نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.