کد مطلب: ۸۶۸۳۸۱

افزایش سرعت توسعه تجدیدپذیرها با راه‌اندازی تالار برق سبز

افزایش سرعت توسعه تجدیدپذیرها با راه‌اندازی تالار برق سبز

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به راه‌اندازی تالار برق سبز بورس انرژی گفت: ایجاد تقاضا برای برق تجدیدپذیر با استفاده از تالار برق سبز باعث شد توسعه تجدیدپذیرها سرعت پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی گفت: تالار برق سبز در بورس انرژی راه‌اندازی شد و مصرف‌کنندگان صنعتی یک درصد از برق خود را باید از این طریق تامین کنند. ادارت هم تا ۲۰ درصد باید برق خود را از این طریق تامین کنند که این میزان در سال اول پنج درصد بوده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه امسال تداوم گرما و مصرف برق دو برابر سال گذشته بود، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار تامین برق صنایع بزرگ با جهش بسیار خوبی روبه‌رو شد و از بخش خانگی پیشی گرفت.

او با اشاره به اقدامات وزارت نیرو در جهت تامین برق، گفت: ۵۰ صنعت بزرگ کشور ۸.۱۵ درصد رشد مصرف داشتند و این در حالی است که طی مدت ۱۰ سال متوسط رشد مصرف ۴ درصد بوده است.

تعیین ارزش واقعی برق در تالار برق سبز

در همین زمینه گیورک باباملک قره‌پتیان، استاد مهندسی برق گفت: راه‌اندازی تالار برق سبز به رقابت برای تعیین ارزش واقعی برق ختم می‌شود و اقدام مناسبی است که صنایع می‌توانند نیاز خود را از این محل تامین کنند.

قره‌پتیان با تمجید از اثرگذاری سیاست‌های قیمیتی از جمله کاهش یارانه پرمصرف‌ها و پاداش صرفه‌جویی برق گفت: مجموع این اقدامات به کاهش مصرف برق خانگی ختم شده که بیانگر تاثیر سیاست‌های قیمتی در این حوزه است.

او با اشاره به شرایط تامین برق پایدار طی دو سال گذشته عنوان کرد: در اوج بار دو سال گذشته صنعت برق به لحاظ فنی شرایط بهتری نسبت‌به سال‌های قبل پشت سر گذاشته است، زیرا تجارب گذشته به بهترین نحو آنالیز شده و تصمیمات نیز با توجه به شرایط با اتکا به قدرت اجرایی در این دو سال پیاده‌سازی شده است.

منبع: بورس انرژی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.