کد مطلب: ۸۹۰۱۶۹

عرضه بیش از ۳۲ هزار تن نفت سفید دریایی در بورس انرژی

عرضه بیش از ۳۲ هزار تن نفت سفید دریایی در بورس انرژی

بورس انرژی ایران امروز دو‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه میزبان عرضه بیش از ۶۶ هزار و ۷۰۵ تن فرآورده هیدروکربوری است که از این میزان بالغ بر ۵۲ هزار و ۵۴۵ تن آن به عرضه‌های رینگ بین‌الملل اختصاص دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز دوشنبه شرکت نفت ستاره خلیج فارس بیش از ۳۲ هزار و ۳۴۵ تن «نفت سفید» در رینگ صادراتی عرضه می‌کند که تحویل آن به‌صورت دریایی است. این شرکت همچنین پنج هزار تن «گاز بوتان» هم در این رینگ عرضه می‌کند.

 رینگ بین‌المللی بورس انرژی ایران میزبان عرضه ۱۰ هزار تن «بنزین پیرولیز» پتروشیمی شازند، پنج هزار تن «گاز مایع» پالایش نفت اصفهان و ۲۰۰ تن «رافینت» پتروشیمی بیستون است.

رینگ داخلی بورس انرژی ایران نیز میزبان عرضه ۱۴ هزار و ۱۶۰ تن فرآورده هیدروکربوری است.

شرکت پالایش نفت آبادان دو هزار تن «آیزوفید» و دو هزار تن «نفتا» در این رینگ عرضه می‌کند.

شرکت پالایش نفت تبریز نیز متنوع‌ترین فروشنده امروز است که با عرضه ۱۵۰ تن «سوخت کوره»، ۱۰۰ تن «برش سنگین»، ۶۰ تن  «پنتان» و ۴۲ تن «نیتروژن» مایع در فهرست عرضه‌کنندگان قرار می‌گیرد.

امروز همچنین شرکت‌های پتروشیمی‌های زاگرس، بوشهر، شیراز، فن‌آوران و مرجان و شرکت‌های کیمیای پارس خاورمیانه و متانول کاوه مجموعا ۹ هزار و ۱۰۸ تن «متانول» در رینگ داخلی عرضه ‌می‌کنند.

گفتنی است ۵۰۰ تن «MTBE» توسط پتروشیمی شیمی‌بافت و ۲۰۰ تن «برش سنگین» توسط پتروشیمی جم نیز در رینگ داخلی عرضه می‌شود.

شایان ذکر است روز یک‌شنبه ۲۱ آبان‌ماه ۱۴۰۲ معادل ۱۱ هزار و ۸۱۲ تن فرآورده هیدروکربوری با ارزشی بیش از دو هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال در بورس انرژی ایران دادوستد شد.

 

منبع : بورس انرژی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.