کد مطلب: ۸۴۴۱۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس هفته دوم مردادماه (اینفوگرافیک)

پیش بینی بورس هفته دوم مردادماه (اینفوگرافیک)

بازار سهام در حالی هفته نخست مردادماه را به پایان رساند که شاخص کل بورس با افت هفتگی 0.79 درصدی به سختی توانست در کف کانال دو میلیون واحدی پایداری کند. حجم و ارزش معاملات خرد نیز طی این هفته در همان سطوح رکودی باقی ماند تا سرنوشت سرمایه‌گذاری در این بازار همچنان مبهم باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بازار سهام این روزها در رکودی‌ترین حالت خود قرار گرفته است. حجم معاملات در اغلب روزها زیر 10 میلیارد برگه سهم است و ارزش معاملات خرد نیز به سختی خود را به سطح 6 هزار میلیارد تومان می‌رساند. این در حالی است که به دنبال اصلاح عمیق حدود سه ماه گذشته، اکنون بسیاری از سهم‌ها در سطح ارزندگی قرار دارند. با این حال اما بازار سهام هر روز شاهد خروج پول حقیقی و درجا زدن شاخص‌هاست.

اما آیا بازار سهام هفته معاملاتی پیش رو را نیز در همین مسیر طی خواهد کرد؟ کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز به این سوال پاسخ داده و پیش‌بینی خود از سهم‌های مورد توجه بازار در هفته دوم مردادماه را مطرح کرده‌اند که در اینفوگرافیک زیر قابل مشاهده است.

پیش بینی بورس هفته دوم مردادماه

رنگ نوسان در بورس

در حالی که شاخص کل طی این هفته تقلا می‌کرد تا در سطح دو میلیونی پایداری کند، سطح معاملات خرد همچنان پایین بود و در نهایت مسیر بازار به‌گونه‌ای طی شد که در هفته نخست مردادماه، بیش از هزار و 161 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شود. اغلب کارشناسان روند فعلی بازار را نتیجه سیاست بهره‌کشی دولت از شرکت‌های بورسی و قوانین خلق‌الساعه می‌‎دانند که بازار سرمایه را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

فردین آقابزرگی تحلیلگر ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، روند شاخص در هفته منتهی به ۱۱ مرداد ماه را کماکان متعادل و با شیب ملایم به سمت منفی ارزیابی کرده است.
او معتقد است در این هفته نیز تک‌سهم‌ها پیشرو خواهند بود اما آثار خبر افزایش نرخ بهره بین بانکی و انتشار احتمالی خبر افزایش بهره مالکانه شرکت‌های معدنی موجب التهاب و نوسان در بازار هفته آتی خواهد شد!

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.