فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۵۲۵۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۲۴ دی ۱۴۰۲ / بازگشت رونق به معاملات بازار سهام

پایان بورس امروز 24 دی 1402 / بازگشت رونق به معاملات بازار سهام

بازار سهام امروز هم شاهد رشد نماگرهای سهامی و حجم و ارزش معاملات خرد بود. این روند صعودی از روزهای گذشته، تحت تاثیر رشد قیمت دلار آغاز شده و همچنان ادامه دارد. امروز صندوق‌های درآمد ثابت همچنان شاهد خروج پول حقیقی بودند که به نظر می‌رسد به سمت بازارهای دلار و سکه کوچ می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز در آستانه ورود به کانال  53 هزار تومان قرار گرفته است. این روند صعودی، بازار سهام را هم تحت تاثیر قرار داد و باعث رشد نماگرهای سهامی و حجم و ارزش معاملات خرد شد.

امروز قیمت اغلب سهم‌های بازار در تمامی گروه‌ها و صنایع بالا رفت؛ با این حال، امروز هم رشد بازار روی شانه‌های نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز صورت گرفت. به این ترتیب، گروه‌های شیمیایی، چندرشته‌ای صنعتی، فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی، مسیر بازار را به سمت صعودی هدایت کردند.

پایان بورس 24 دی

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس تهران امروز با رشد 16 هزار و 761 واحدی، معادل 0.77 درصد بالا رفت و به ارتفاع دو میلیون و 197 هزار و 295 واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز امروز معادل سه هزار و 839 واحد رشد کرد و معادل 0.5 درصد بالا رفت تا در سطح 767 هزار و 985 واحد قرار گیرد.

شاخص کل فرابورس هم 252 واحد رشد کرد و با افزایش 0.96 درصدی در ارتفاع 26 هزار و 589 واحد قرار گرفت.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم و ارزش معاملات خرد امروز هم با رشد روبرو بود. حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی امروز به 10 میلیارد برگه سهم رسید که با ارزش 6 هزار و 193 میلیارد تومان انجام شد.

ورود و خروج پول حقیقی

امروز هم تراز پول حقیقی در سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها مثبت بود اما رقم آن چنگی به دل نمی‌زد و به 10 میلیارد تومان محدود شد. این در حالی بود که صندوق‌های درآمد ثابت، امروز هم با خروج سنگین پول حقیقی روبرو شدند و 722 میلیارد تومان پول حقیقی از این صندوق‌ها خارج شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.