کد مطلب: ۹۰۴۳۱۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته منتهی به ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / سپیدار سقف تاریخی خود را شکست

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته منتهی به ۱۵ فروردین 1403 / سپیدار سقف تاریخی خود را شکست

بررسی معاملات هفته دوم فروردین نشان می‌دهد، سهام سپیدار در این هفته با رشد 17 درصدی بیشترین بازدهی و توسن با افت 12 درصدی کمترین بازدهی را کسب کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به 15 فروردین 1403 نشان می‌دهد، شاخص‌های بورسی پس از یک هفته صعود در هفته معاملاتی ابتدایی سال 1403 با کاهش ارتفاع روبه‌رو شدند.

به طوری که شاخص کل طی سه روز معاملاتی این هفته با کاهش 0.69 درصدی روربه‌رو شد و از تراز دو میلیون و 250 هزار واحد در پایان بورس چهارشنبه هفته گذشته به دو میلیون و 245 هزار واحد در پایان بورس این هفته رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در سه روز معاملاتی این هفته نه تنها نتوانست بازدهی مثبتی به عمل آورد، بلکه سقوط سنگین‌تری از شاخص کل را به ثبت رساند. به طوری که این نماگر از 768 هزار واحد در پایان معاملات هفته گذشته با کاهش 1.4 درصدی به تراز 760 هزار واحد در پایان بورس امروز رسید.

بازار سهام طی این هفته به طور میانگین روزانه 10 میلیارد و 200 میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزش معاملاتی نزدیک به سه هزار و 720 میلیارد تومان را رقم زده است. همچنین طی سه روز معاملاتی هفته منتهی به 15 فروردین 1403 بیشتر از 870 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که بیشترین آن در روز سه‌شنبه رقم خورده است.

بیشترین بازدهی نمادها در هفته دوم فروردین

بررسی معاملات بورس در هفته دوم فروردین 1403 نشان می‌دهد که سهام سپیدار توانسته است در این هفته با رشد 17 درصدی، بیشترین بازدهی را به ثبت برساند و با ارزش 11,230 تومان معامله شود.

واعتبار و فزر نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند؛ به نحوی که این دو سهم در این هفته به ترتیب 16 و 15 درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته واعتبار به قیمت 335 و فزر به 5,725 تومان رسیدند.

کمترین بازدهی نمادها در هفته دوم فروردین

در طرف مقابل اما ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده کمتر بود؛ به طوری‌که توسن با افت 12 درصدی بیشترین کاهش قیمت را میان رقبای خود در بازار سهام ثبت کرده است. زملارد نیز دیگر سهم کم‌بازده هفته دوم فروردین بود و با کاهش 12 درصدی به 1,875 تومان رسید.تاپکیش نیز دیگر سهم‌ کم‌بازده بورسی بود که در این هفته 12 درصد افت قیمت داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.