فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۸۹۵۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۶ تیر ۱۴۰۳ / جهش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل در آستانه انتخابات

شاخص کل بورس ۲۰ هزار و ۵۴ واحد رشد کرد/ شاخص هم‌وزن ۰.۶۸ درصد افزایش ارتفاع داد / ارزش معاملات خرد به ۳،۵۰۸ میلیارد تومان رسید / حجم معاملات خرد ۶.۲ میلیارد برگه سهم شد / ۲۱۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار تزریق شد

پایان بورس امروز 6 تیر 1403 / جهش 20 هزار واحدی شاخص کل در آستانه انتخابات

شاخص‌های بازار سهام در روز پایانی محدودیت دو درصدی دامنه نوسان جهش نسبتا بزرگی را پشت سر گذاشتند و این موضوع ادامه مسیر بورس را در آینده نزدیک روشن کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود حرکت کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با رشد 20 هزار و 54 واحدی که معادل 0.97 درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 85 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز افزایش داشته است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز چهار هزار و 557 واحد که معادل 0.68 درصد این شاخص است افزایش ارتفاع داد و به سطح 673 هزار واحد رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را 6.2 میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 508 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

6 تیر

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، مانند روز معاملاتی گذشته، امروز مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 215 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 50 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج ثابت شده است.  

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم وبملت، خودرو و وغدیر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وبملت، خاور و حفارس به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فملی نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فولاد، وبملت و مادیرا تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های پخش، سآبیک و فن افزار ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای درازی، ولصنم و امید خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های غاذر، چکارن و غدیس رقم خورد. همچنین سفانو در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سرود بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.