فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۲۷۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ / پایان‌بندی بی‌جان بازار سهام

شاخص کل هزار و ۵۵۷ واحد رشد کرد / شاخص هم‌وزن ۰.۱۲ درصد بالا رفت / ارزش معاملات خرد به ۲,۹۵۹ میلیارد تومان رسید / حجم معاملات خرد پنج میلیارد برگه سهم شد / هشت میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد

پایان بورس امروز 27 تیر 1403 / پایان‌بندی بی‌جان بازار سهام

پایان بورس امروز در حالی رقم خورد که از فشار فروش در بازار سهام کاسته شد و شاخص‌های بورسی در محدوده مثبت نوسان ایستادند. با این حال، معاملات بازار سهام همچنان با قدرت کمی بسته می‌شود؛ چراکه حجم و ارزش معاملات، روند نزولی داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پایان بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افزایش هزار و 557 واحدی که معادل 0.07 درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 202 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز بالا رفت؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز 825 واحد که معادل 0.12 درصد این شاخص است، افزایش ارتفاع داد و به سطح 704 هزار واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را پنج میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را دو هزار و 959 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

27 تیر

ورود و خروج پول حقیقی

برخلاف روند روز معاملاتی گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در معاملات امروز مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود هشت میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار سهام شده است. موضوع دیگری که باید عنوان کرد اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 68 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.  

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم فملی، شتران و فزر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های زملار، شتران و شستا به‌ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فملی نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

همچنین قلرست با افزایش 6 درصدی بیشترین بازدهی و ودی با افت 10.53 درصدی کمترین بازدهی روز را از آن خود کرده‌اند.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های انرژی، شاوان و فزر تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های انرژی، شاوان و فزر ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند پول هوشمند از نمادهای توریل، شیراز و بوعلی خارج شده است.

شایان ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های شرنگی، لخزر و ثفارس رقم خورد. همچنین سآبیک در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد غگیلا بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.